مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اختلافات حاد خانوادگی و اختلالات روانی مهمترین عامل خودکشی در استان دانست
کد خبر: ۴۹۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 14 September 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در همایش روز جهانی "پیشگیری از خودکشی"، خودکشی را یکی از آسیب‌های اولویت دار استان عنوان کرد و اظهار داشت: در کشور پنج آسیب اعتیاد، حاشیه نشینی، مفاسد اجتماعی، طلاق و کودکان کار به عنوان آسیب‌های اولویت دار معرفی شده‌اند.

وی افزود: در استان ما در کنار اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق، عمدتا دو معضل دیگر خودکشی و HIV از اولویت بیشتری برخوردار هستند و سعی کرده ایم این دو معضل را در میان آسیب‌های اولویت‌دار استان قرار دهیم.

دکتر قادری عمده‌ترین علت خودکشی در استان و کشور را اختلافات حاد خانوادگی و اختلالات روانی عنوان کرد و گفت: این دو عامل به راحتی قابل پیشگیری هستند و بویژه می توان با مداخله در اختلافات خانوادگی از انجام بسیاری موارد خودکشی جلوگیری کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: هرچه سطح تحصیلات و آگاهی جامعه افزایش یافته و از طرفی مداخله جهت رفع مشکلات خانوادگی بیشتر شود، می توان به کاهش آمار خودکشی امیدوار بود.

وی با اشاره به سیرکاهشی خودکشی در کشور از سال 1390، گفت: خوشبختانه با انجام بسیاری اقدامات فرهنگی و آموزشی و راه اندازی اورژانس اجتماعی به منظور مداخله در اختلافات خانوادگی تا حدی از آمار خودکشی کاسته شده و این معضل اجتماعی سیرنزولی به خود گرفته است.

قادری اورژانس اجتماعی را یکی از ابزارهای مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه خودکشی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت استان به جز چهار شهر دالاهو، قصرشیرین و ثلاث باباجانی و روانسر دارای اورژانس اجتماعی هستد.

وی افزود: تلاش داریم فعالیت اورژانس اجتماعی مرکز استان نیز 24 ساعته شود تا بتوان در مشکلاتی که در ساعات مختلف شبانه روز رخ می‌دهد نیز مداخله کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با مداخلات به موقع اورژانس اجتماعی سال گذشته از انجام  40 مورد خودکشی جلوگیری شد.

وی به بحث بازی "نهنگ آبی" نیز اشاره کرد و افزود: حرف زدن در خصوص این بازی و اینکه چه تاثیراتی در خودکشی افراد دارد در افزایش آمار خودکشی موثر است و نباید در خصوص نحوه خودکشی راه حل ارائه داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار