نماینده ساری و میاندورود از جلوگیری مجلس از انتقال آب خزر به سمنان با وجود تهدید برخی چهره‎ها خبر داد.
کد خبر: ۴۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 18 June 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، محمد دامادی عصر امروز در مراسم کلنگ‎زنی ساخت مجتمع آب‌رسانی روستای چوکلا و بیشه‎سر در بخش مرکزی میاندورود با اشاره به وجود شرایط نامناسب در آب شرب روستایی در سطح کشور، از آب‌رسانی به یک‎هزار و 700 روستای ایران به‌وسیله تانکر خبر داد و افزود: در برخی از مناطق روستایی مانند چوکلا و بیشه‎سر یا اسلام‎آباد نیز آب وجود دارد اما کیفیت آن برای شرب مناسب نیست.

وی از اختصاص 500 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای آب‌رسانی به روستاها و مناطق محروم با تأکید مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: 924 پروژه مجتمع آب‌رسانی روستایی در سطح کشور داریم که یکی از این طرح‏‎ها پروژه آب‌رسانی روستای اسلام‎آباد است و با ساخت این پروژه منافع آن متوجه روستاهای اطراف نیز هست.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامع آب در میاندورود، بیان کرد: برخی سرمایه‏‎گذاران در مناطق ساحلی آماده شیرین‎سازی آب و انتقال آن به محل مصرف هستند که این مساله در حال پیگیری است.

دامادی اضافه کرد: با تلاش انجام‎شده موفق به دریافت مجوز ساخت سد ظالم‏‌رود در منطقه سنه‎کوه و وارمی در ارتفاعات میاندورود و مجوز زیست‌محیطی آن شدیم که اگرچه ممکن است ساخت آن 10 سال زمان ببرد اما موجب تحول شگرف در منطقه و زمین‌های کشاورزی میاندورود می‌شود.

وی از جلوگیری مجلس از انتقال آب خزر به سمنان با وجود تهدید برخی چهره‎ها خبر داد و گفت: مخالف این طرح بودیم، برای این طرح در سال جاری اعتبار پیش‎بینی شده بود که در کمیسیون تلفیق این اعتبار را صفر کردیم زیرا معتقدیم شرایط زیست‌محیطی مناسبی را برای مازندران و شمال کشور رقم نمی‎زند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار