دبیر بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این نهاد تنها متعلق به آذربایجان شرقی نیست، بلکه متعلق به آذری زبان های کل کشور است
کد خبر: ۴۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۶ 20 June 2015
علی اکبر صفی پورمدیر کل اداره فرهنگ وارشا د در نشست با نخبگان فرهنگ ،هنر و ادب ، مدیران و متولیان فرهنگ استان در بنیاد فرهنگ،هنر و ادب آذربایجان اظهار کرد : تاسیس این بنیاد در واقع تحقق وعده رییس جمهور آذربایجان همواره در ایران و درصف اول خدمت به میهن اسلامی قرار داشته و این موضوع در طول تاریخ و برهه های مختلف ثابت شده است .

صفی پور گفت: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در حال پیدا کردن جایگاه خود است و بر تحقق هر چه سریع تر این مهم باید اهالی فرهنگ کمک کنند .

وی برگزاری نشست های مختلف تخصصی فرهنگ و هنر در هفته های گذشته را نشانه آغاز فعالیت های این بنیاد عنوان کرد و افزود : این نشست ها ادامه خواهد داشت .

علی نواداد معاون استاندار آذربایجان شرقی هم اظهار کرد: این بنیاد در سفر هفدهم استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی به ثمر رسید و در آن به مطالبات فرهنگی جریان های مختلف پاسخ داده شد .

حسن استوار آذر مدیرکل امور اجتماعی آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت : با همت اصحاب فرهنگ و هنر گام های بلندی برای توسعه این بخش خواهیم برداشت .

رحیم شهرتی فر فرماندار تبریز نیز گفت : مسایل فرهنگی را به اهل فرهنگ و هنر بسپاریم و تاسیس این بنیاد را باید به فال نیک برای رسیدن به این هدف بگیریم .

وی افزود: نهادهای دولتی و دانشگاهی نیز باید بنیاد را همراهی کند تا ثمره بیشتری را در فعالیت های آن شاهد باشیم .

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی هم گفت : تاسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان موجب رونق سرمایه اجتماعی می شود و آن نیز به نوبه خود توسعه وئ بالندگی بیشتر را سبب خواهد شد .

فرزین حق پرست افزود : رشد فرهنگ های محلی موجب تعالی فرهنگ کلان می شود .

رییس دانشگاه تبریز هم گفت: پیشرفت کشورها به قومیت، رنگ پوست، تاریخ آن کشور یا مواهب طبیعی مربوط نیست بلکه به رفتارها و آداب آن منطقه و کشور مربوط می شود .

محمدرضا پورمحمدی اضافه کرد : برخی از کشورها با هزاران سال قدمت پیشرفته نیستند در حالی که برخی دیگر از کشورها با تاریخ 150 ساله، پیشرفته و صاحب فناوری هستند و این موضوع به فرهنگ آن کشور مربوط می شود .

وی همچنین با بیان اهمیت بنیاد فرهنگ ،هنر و ادب یادآور شد : این بنیاد باید طوری بنا شود که با رفت و آمد دولت ها آسیب نبیند .

امامی رییس بیناد نخبگان آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد : تولید خوراک فرهنگی برای جامعه و جوانان برای مقابله با تهاجم فرهنگی می تواند مثمر ثمر باشد .

پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم توجه به راهبرد کیفیت بخشی را موضوع مهم در ساختار بنیاد دانست و آن را موجب ماندگاری در تاریخ عنوان کرد تا بر این اساس بتواند به فرآیند تبدیل شده و برای همیشه بماند .

وی افزود: با افزایش انگیزه هنرمندان، فرهنگیان و ادیبان کارهای بزرگی را می توان در بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان رقم زد .

صادق نجفی شهردار تبریز نیز معتقد بود که این بنیاد می تواند در غنای برنامه های فرهنگی شهر کمک شهرداری باشد .

دکتر حقیقی از متخصصان حوزه فرهنگ هم گفت: امیدوارم این بنیاد به زودی پا بگیرد و نقش خود را به نحو اکمل انجام دهد .

رحیم رییس نیا محقق و نویسنده سرشناس کشورمان هم با اشاره به جایگاه پروین اعتصامی در آسمان شعر و ادب ایران و انتخاب خانه پروین اعتصامی به عنوان محل بنیاد ،بیان داشت : پدر پروین اعتصامی در ایجاد کتابخانه تربیت به عنوان نخستین کتابخانه ایران نقش بسزایی داشت .

دکتر قدیمی از دیگر صاحب نظران فرهنگ منطقه گفت: مغرور شدن به گذشته آذربایجان این منطقه را از پیشرفت بازمی دارد و بنیاد باید این موضوع را آسیب شناسی کند .

تاسیس بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان از جمله وعده های انتخاباتی رییس دولت امید در زمان سفرهای انتخاباتی وی به منطقه بود که در هفدهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به آذربایجان شرقی و همزمان با استقبال پرشور مردم استان از روحانی در اواخر هفته گذشته، عملی شد و فعالیت آن کلید خورد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :