رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان با اشاره به وجود ۲۹۰ هیئت مذهبی در این شهرستان گفت: از این تعداد ۱۰۰ هیئت ویژه بانوان است که با مجوز این اداره فعالیت دارند.
کد خبر: ۵۰۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 26 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام حسین صبوری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به فعالیت۲۹۰ هیئت مذهبی و ۲۰۰ مداح در دامغان اظهار داشت: از این تعداد ۱۵۰ مداح مردو ۵۰ نفر دیگر را زنانتشکیل داده که همگی این افراد در سامانه سراسری طوبی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی ثبت نام کردند.

حسین صبوری

وی افزود:دامغان ۲۳۵ مسجد در پورتال سراسری مساجد کشور ثبت نام شده که از این تعداد ۸۰ مسجد را از مساجد شهری تشکیل دادند.

رئیس تبلیغات اسلامی دامغان درباره ساماندهی هیئت های مذهبی نیزگفت: پنجمین دوره انتخابات شوراهای هیئت های مذهبی همزمان با سراسر کشور پنجم آبان ماه سالجاری در استان سمنان برگزار شد که داوطبانشرکت در این دوره از انتخابات باید از ۲۵ شهریور تا ۱۰ مهرماه امسال با مراجعه با سامانه سراسری طوبی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و فعالیت هردوره از شورای هیئت های مذهبی چهار ساله است.

صبوری در بخش دیگری از صحبت های خود از ماه محرم به عنوان ماه ایثار و شهادت یاد و افزود: محبت اهل بیت (ع) در دل های ما یک گوهر درخشانی است که می تابد و همه ما باید تلاش کنیم پیوند بین ما با اهل بیت (ع) روز به روز تقویت شود.

وی اضافه کرد: گسترش و ترویج معارف دینی و اسلامی در جامعه از ضروریات است و ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای انجام تبلیغ و ترویج معارف ناب محمدی (ص) در جامعه است.

رئیس تبلیغات اسلامی دامغان با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر از اول ماه محرم اظهار داشت: باید در راه ترویج معروف ها در جامعه تلاش کرد و با منکرات مقابله و مبارزه کرد چون یک مسلمان شیعه باید بهترین رهرو و پاسدار خوبی برای دفاع از ارزش‌ها و مبانی دینی و اسلامی در جامعه باشد و این حرکت موجب رضایت خداوند و ائمه اطهار (ع) خواهد بود.

صبوری از هیئت های مذهبی و مداحان خواست آسیب های احتمالی را در عزاداری ها بیشتر مورد توجه قرار دهند و با خرافات و بدعت ها مقابله و مبارزه کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار