در نمایشگاه زخم ایستادگی شهرستان آبیک نمادهایی از واقعه کربلا تا صحنه‌ای از ماکت شهید محسن حججی در زمان اسارت به دست تکفیری ملعون به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۵۰۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 27 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، نمایشگاه زخم ایستادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس با همکاری شهرداری آبیک و هیأت رزمندگان شهرستان آبیک در محوطه شهرداری برپا شده است.

پس از ورود به این نمایشگاه حوض آبی به چشم می‌خورد که از مشک‌های چیده شده در اطراف آن آب جاری می‌شود و دور آن شمع‌هایی چیده بود که به حوض آب و آتش نماد واقعه کربلا و دفاع مقدس تشبیه شده است.

سپس با ورود به نمایشگاه، نمادی از واقعه تاریخی و ماندگار و جانسوز کربلا مشاهده می‌شود که به تصویر کشیده است.

در سمت چپ نمایشگاه، نمادی از امام حسین(ع) به نمایش گذاشته  و حضرت علی‌اصغر(ع) را در آغوش کشیده که در گلوی نازک و نازنین دردانه این امام همام، تیر زهرآگین حرمله نشسته است.

در گوشه‌ای دیگر نمادی از پر کردن آب مَشک توسط حضرت ابوالفضل(ع) به چشم می‌خورد که در کنار فرات نشسته اما تیرهای دشمن بر مشک آب و سر این بزرگوار اصابت کرده است.

همچنین در سمت راست نمایشگاه تصاویری از کاروان اسرا، حضور حضرت زینب(س) به همراه حضرت رقیه(س) در خرابه شام و وجود سر مبارک امام در نزد دختر سه ساله امام، حضور شمربنذی‌الجوشن بالای سر مبارک امام حسین(ع) و بریدن سر مطهر سومین امام شیعیان به نمایش گذاشته شده است.

بنابراین گزارش، به آتش کشیده شدن منزل امام علی(ع) و سوختن چادر حضرت زهرا(س)، خیمه‌های کربلا، اسب ذوالجنان امام حسین(ع) و گریه فرزندان این امام برای پدر بزرگوارشان در کنار و کوزه‌های آویزان و گل‌های نی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دارد.

در غرفه‌ای دیگر نمادی از دفاع مقدس همچون سنگر، شهادت رزمندگان و جانباز شدن رزمندگان، جعبه مهمات، پلاک، قمقمه، فانوس، نارنجک، فشنگ، چفیه و عکس مقام معظم رهبری به نمایش گذاشته شده است.

در قسمت خرابه شام نمایشگاه، شعری بر روی دیوارش با این مضمون نوشته بود:« رقیه خون شد دلش، خرابه شد منزلش» که نمادی از مظلومیت اهل‌بیت امام حسین(ع) است.

در گوشه دیگری از نمایشگاه ماکت اسارت شهید بی‌سر محسن حججی شهید مدافع حرم به همراه تکفیری خونخوار و ملعون پشت سرش ایستاده بود که ایستادگی و مقاومت این شهید در چشمانش کاملاً هویدا بود.

به گزارش فارس، در بخش دیگری از نمایشگاه عملکرد شهرداری و شورای شهر آبیک طی امسال به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در بخش دیگری از نمایشگاه عکس‌هایی از سردار قاسم سلیمانی، شهدایی همچون حسین تهرانی‌مقدم، علی صیاد شیرازی، حسین فهمیده، ابراهیم هادی، حسن باقری، مهدی باکری، محمدابراهیم همت، عماد مغنیه، شهدای آتش‌نشان و غواص شهیدان احمد کشوری، احمد کاظمی، سیدحسین علم‌الهدی و مهدی زین‌الدین و دیگر شهدا بر روی دیوار نصب شده است.

پوسترهایی با عنوان خانواده، حجاب، رعایت حریم نامحرم و مطالبی در خصوص شهادت هم در این نمایشگاه مشاهده می‌شود.

این گزارش حاکی است، در حاشیه این نمایشگاه لوازم‌التحریر ایرانی و تولید داخلی برای فروش به نمایش گذاشته شده که شامل کیف دوشی، دفتر، خودکار، دفتر و دفتچره، جامدادی و دیگر لوازم‌ است.

گفتنی است، نمایشگاه زخم ایستادگی تا دو روز پس از عاشورا صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 23 در محل شهرداری آبیک برای بازدید علاقمندان دایر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار