فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: آتش به اختیاری که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند یک مفهوم آن یعنی امر کردن به معروف و عمل به تکالیف شرعی و قانونی که معین شده است.
کد خبر: ۵۰۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 27 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،، سردار بهمن ریحانی  اظهار کرد: مهمترین انگیزه سیدالشهدا (ع) از قیام علیه یزیدیان احیای امر به معروف بود و انقلاب اسلامی ما نیز الگو گرفته از قیام آن حضرت بود.

وی ادامه داد: امروز مبنای همه اعتقادات ارزشی و دینی براساس امر به معروف و نهی از منکر است و اگر بتوانیم این واجب الهی را در جامعه پیاده کنیم گره از بسیاری مشکلات گشوده می شود.

سردار ریحانی خاطرنشان کرد: اینکه نسبت به اتفاقات کشورهای همسایه حساس بوده و در صورت نیاز به یاری و کمک آن ها بشتابی و دیگران را نیز به کمک کردن تشویق کنی یعنی امر به معروف انجام داده ای و اگر مقابل جبهه متخاصم نیز در راه حق بجنگی، نهی از منکر نیز به جا آمده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: اگر غیر از این باشد و مسائل دیگران را بی ارتباط با خود بدانی همان اسلام مرده پیش از انقلاب به یاد آدمی می افتد، اسلامی که با واقعیات آن فرسنگ ها فاصله دارد.

وی تصریح کرد: امروز صدها جوان بسیجی برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) درخواست اعزام به سوریه را دارند، این همان فرهنگ عاشورایی و اسلام زنده ایست که جوانان ما آن را باور دارند.

سردار ریحانی در ادامه با بیان اینکه اشاعه فحشاء از انجام گناه اثرات به مراتب مخرب تری دارد، گفت: به جای پخش کردن گناه انجام شده در جامعه باید در نزد خود آن فرد نهی از منکر صورت گیرد و اثرات آن گناه به وی تذکر داده شود.

وی در پایان گفت: احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اثرات مطلوب فراوانی از خود به جا خواهد گذاشت و سبب کاهش بسیاری از جرائم و مسئولیت پذیری بیشتر در افراد می شود.

از اول تا هفتم ماه محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار