مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب توانست طبق قراردادهایی که داشت، به اندازه 7 میلیارد تومان پروژه در سطح شهر همدان قرارداد بسته و مردم این نقاط از نعمت فاضلاب بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۵۰۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 28 September 2017
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: شرکت آب و فاضلاب همدان توانست برای نخستین بار یکی از پنج رودخانه همدان که از دامنه الوند سرچشمه گرفته و از داخل مناطق کوی رضوان و حصار مطهری عبور می‌کرد را عاری از فاضلاب کند.

به گزارش فارس؛سیدهادی حسینی‌بیدار از بدون فاضلاب شدن پنج رودخانه در همدان خبر داد و اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب بر آن است که در بازچرخانی فاضلاب اقدامات خوبی انجام شود و در این راستا این مسئله را از حاشیه شهر همدان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات با مساعدت شورا و شهرداری و معاونت عمرانی استاندار و ... انجام شد، بیان کرد: در کوی رضوان، شهرک ولیعصر(عج) و حصار مطهری جمعیت زیر پوشش خدمات فاضلاب حدود 95 تا 100 درصد شده در حالی که این میزان در متوسط کشوری بین 45 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب توانست طبق قراردادهایی که داشت، به اندازه 7 میلیارد تومان پروژه در سطح شهر همدان قرارداد بسته و مردم این نقاط از نعمت فاضلاب بهره‌مند شوند.

*ضرورت ایجاد شبکه فاضلاب در مناطق حاشیه شهر همدان

وی ضمن تأکید بر اینکه این نقاط از نعمت آب برخوردار هستند و اکنون شبکه فاضلاب آنها نیز اجرا شد، بیان کرد: اکنون 95 درصد جمعیت این نقاط به شبکه فاضلاب متصل هستند و فاضلاب آنها پس از جمع‌آوری به تصفیه‌خانه هدایت و بازچرخانی می‌شود.

حسینی‌بیدار یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب توانست برای نخستین بار یکی از پنج رودخانه همدان که از دامنه الوند سرچشمه گرفته و از داخل مناطق کوی رضوان و حصار مطهری عبور می‌کرد، را عاری از فاضلاب کرده و رودخانه بدون فاضلاب شود.

*رودخانه واقع در منطقه منوچهری نیز دو ماه دیگر عاری از فاضلاب می‌شود

وی با بیان اینکه دومین رودخانه‌ای جاری از دامنه الوند، از منطقه منوچهری می‌گذرد، افزود: در حال حاضر قرارداد یک‌میلیارد و 600 میلیون تومانی با پیمانکار منعقد شده که اگر این قرارداد اجرایی شود، رودخانه منوچهری نیز دوماه دیگر عاری از فاضلاب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تأکید کرد: ممانعت از ورود فاضلاب به این رودخانه‌ها علاوه بر مباحث بهداشتی، موجب ایجاد فضای سبز و همچنین بسترسازی تفریحی از طریق این رودخانه‌ها برای اهالی این مناطق می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اینکه همه رودخانه‌های سطح شهر همدان عاری از فاضلاب شده و همه فاضلاب شهر به تصفیه‌خانه انتقال یابد، نیازمند اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار