کد خبر: ۵۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 20 June 2015

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: هزینه حفظ و نگهداری راه های استان، سه هزار میلیارد ریال در سال است.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریزبه نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ، توحید اخلاقی روز شنبه در جلسه شورای حمل و نقل استان اظهار کرد: در بحث راه سازی همواره بر ساخت و توسعه تاکید می شود درحالی که حفظ و نگهداری راه های موجود به مراتب با اهمیت تر هست.

وی با اشاره به نواقص موجود در آزاد راه تبریز - زنجان افزود: نواقص این آزادراه بیش از حد است و متاسفانه قبل از رفع این نواقص اقدام به بهره برداری شده و همین امر مشکلاتی را به بار آورده است.

اخلاقی گفت: روشنایی کم تونل شیبلی در این آزادراه بسیار مشهود است اما متاسفانه تاکنون اقدامی نشده و نیاز است هرچه سریع تر این نقیصه برطرف شود.

وی همچنین از انعقاد قرارداد تکمیل باقیمانده بزرگراه تبریز - اهر خبر داد و گفت: این قطعه به همراه بخش هایی از جاده در سالجاری و قسمت هایی نیز در سال آتی به بهره برداری کامل می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش بی رویه تعداد خودرو در سال های اخیر و فشار آن بر جاده های کشور افزود: باید یک تحلیل جامع از سند حمل و نقل کشور صورت گیرد تا خودروها با برنامه و براساس زمان بندی برنامه ریزی شده روانه جاده ها و شهرها شوند.

اخلاقی گفت: تعداد خودروهای کشور از شش میلیون دستگاه در سال 85 به 18میلیون دستگاه در حال حاضر افزایش یافته و صرف ساخت و افزایش راه ها جوابگو نخواهد بود.

طول راه های آذربایجان شرقی در حدود 14650 کیلومتر است و شبکه حمل و نقل جاده ای استان شامل آزادراه ها، بزرگراه ها، راه های اصلی و فرعی و راه های روستایی می باشد.

طول آزادراه های استان در سال 1387 معادل 201.7 کیلومتر و طول بزرگراه های استان 291.6 کیلومتر می باشد.

راه های اصلی استان 1016 کیلومتر و راه های فرعی 1744 کیلومتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :