مسئول امور سینمایی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی
گروه سينماهاي «هنر و تجربه» تلاشي براي نمايش آن دسته از فيلم‌هاي با ارزشي در ميان فيلم‌هاي غيرتجاري است كه اکران‌شان مي‌تواند جايگاه شايسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعة سينمايي روشن كند و به ارتقاي دانش سينمايي تماشاگران و ارتقاي كيفيت هنري سينماي ايران كمك كند.
کد خبر: ۵۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 20 June 2015

مسئول امور سینمایی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از اکران فیلم های سینمای هنر و تجربه در سینما 29 بهمن تبریز در طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ، جواد خازن با اعلام این خبر گفت: بار اکران فیلم های سینما هنر و تجربه توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی در تبریز برای اولین با پخش فیلم کوتاه « ماهی و گربه» کاری از شهرام مکری آغاز می شود.

وی افزود: گروه سينماهاي «هنر و تجربه» تلاشي براي نمايش آن دسته از فيلم‌هاي با ارزشي در ميان فيلم‌هاي غيرتجاري است كه اکران‌شان مي‌تواند جايگاه شايسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعة سينمايي روشن كند و به ارتقاي دانش سينمايي تماشاگران و ارتقاي كيفيت هنري سينماي ايران كمك كند.         

خازن ادامه داد: در اين طرح «فیلم هنری» به اثري سينمايي – در هر قالب زماني كوتاه و بلند و داستاني و مستند و انيميشن و… – گفته مي‌شود كه فرم و محتوای آن تمایلات و حساسيت‌ها و كنجكاوي‌هاي زیبایی‌شناسانة تماشاگران را برانگيزد و ذوق و سليقة بصري آنان را ارتقا دهد.

وی اضافه نمود: «فیلم تجربی» نيز به فیلمی اطلاق می‌شود که شيوه‌های تازه‌اي در بیان و روايت سینمایی در آن تجربه شده باشد كه سينماي تجاري و عامه‌پسند به سوي آن نمي‌رود.

خازن اظهار داشت: البته برخي از فيلم‌هاي متفاوت و برتر سينماي بدنه هم كه حاوي جنبه‌هاي هنري و تجربي هستند و به دليلي امكان اين را دارند كه جايي در اكران سينماي بدنه پيدا كنند، مي‌توانند در چارچوب اين طرح نيز به نمايش درآيند.

وی در پایان با بیان اینکه سانس های ویژه ای برای اکران فیلم های فوق در نظر گرفته شده است، گفت: در ابتدای امر اکران به صورت روزانه خواهد بود و رفته رفته در روزهای خاصی از هفته و در ساعت مشخصی اکران خواهد شد که مراتب به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

گفتنی است علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با امور سینمایی حوزه هنری استان واقع در سینما 29 بهمن مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :