مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ۵۱ فعالیت قرآنی توسط ارشاد در کل استان کرمان ساماندهی شده است که در موعد مقرر برگزار می‌شود همچنین جمع‌خوانی قرآن با محوریت سازمان صدا و سیما خواهیم داشت.
کد خبر: ۵۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 21 June 2015
فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیروز شنبه، 30 خرداد در جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرانی گفت: بنا به مصوبه شورای فرهنگی این شورا همراستا با شورای هماهنگی استان به عنوان شورای گسترش فعالیت‌های قرانی شروع شود که در استان کرمان از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه، در این شورا 3 کمیته تشکیل داده‌ایم افزود: کمیته توسعه و ترویج، تبلیغ و ترویج، کمیته پژوهش و کمیته آموزش‌های عمومی تشکیل شده است که این سه کمیته فعالیت‌هایی انجام داده اند.
مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش کانون فرهنگی و هنری تقسیم می‌شود اظهار کرد: برگزاری جلسات جمع‌خوانی قرآن کریم به صورت روزانه  در 100 کانون، برگزاری جلسات تفسیر و تدبر در قرآن کریم در 80 کانون، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در 50 کانون، برگزاری طرح تفسیر کوتاه در 25 کانون،  برگزاری طرح قرانی 1449 در 61 کانون و اجرای طرح تلاوت نور در 500 کانون از جمله فعالیت‌های این سازمان بوده است.
وی ادامه داد: 51 فعالیت قرآنی توسط ارشاد در کل استان کرمان ساماندهی شده است که در موعد مقرر برگزار می‌شود همچنین جمع‌خوانی قرآن با محوریت سازمان صدا و سیما خواهیم داشت.
فلاح با اشاره به اینکه، کارگروه‌ها فعال هستند تصریح کرد: طرح شمیم وحی مطرح است که به کمک همه دستگاه‌های مربوط نیاز است، با توجه به اینکه حمید شاکرنژاد هر ساله در ماه رمضان به کشورهای خارجی سفر می کرده‌اند مقام معظم رهبری به ایشان فرموده‌اند که در رمضان سال جاری در ایران برنامه اجرا کنند.
وی با اشاره به اینکه این برنامه ملی است و در هر استان یک شب برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: شهرداری تهران از شهرداری کرمان تقاضای همکاری کرده که این مراسم در کرمان به خوبی برگزار شود و سفر آقای شاکرنژاد به کرمان در 2 تیرماه (6 رمضان) این برنامه از ساعت 22 تا 1 بامداد در کرمان برگزار می‌شود اما مکان برگزاری مراسم هنوز مشخص نگردیده است.
برچسب ها: فرهنگ قرآنی ، ارشاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار