از گلابی آمریکایی تا آناناس فیلیپینی
بر اساس اطلاعاتی که مدیران البرزی در اختیار خبرنگاران قرار داده اند، در یک هفته اخیر بیش از 18 تن انواع میوه قاچاق در البرز کشف شده است.
کد خبر: ۵۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 22 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: ایران دارای آب و هوای متنوعی است و در تمام روزهای سال می توان 4 فصل را در مناطق مختلف کشورمان تجربه کرد.
به همین دلیل در طول تاریخ باغداری ایران رونق خوبی داشته و اکثر میوه مورد نیاز کشور توسط باغداران تامین شده است.
اما در سال های گذشته شاهد ورود غیر قابل قبول میوه به کشورمان بودیم که همین امر موجب شد، دولت دستور توقف واردات را صادر کند.
اگر چه این دستور به دلیل شیوع قاچاق میوه کارآیی لازم را نداشته است.
ورود میوه قاچاق به کشورمان در ماه های اخیر حواشی بسیاری را ایجاد کرده که یکی از آنها ماجرای مربوط به گمرک سردشت است.
بر اساس اطلاعاتی که مدیران البرزی در اختیار خبرنگاران قرار داده اند، در یک هفته اخیر بیش از 18 تن انواع میوه قاچاق در البرز کشف شده است.
به عنوان نمونه دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز به تازگی از کشف 10 تن انواع میوه قاچاق خارجی در این استان خبر داده است.
سعید شفیعیان در اظهارات خود ناخواسته یک واقعیت تلخ را افشا کرده و با اشاره به کشف میوه های قاچاق می گوید: این میوه ها شامل انواع  لیموترش، گلابی آمریکایی ، پرتقال مصری، سیب مصری، آناناس فلیپینی، سیب فرانسوی و تمبرهندی تایلندی است.
اظهارات وی نشان می دهد که هم اکنون در بازارهای البرز به جای میوه های داخلی، گلابی آمریکایی، سیب مصری، آناناس فیلپینی، سیب فرانسوی و تمبر هندی تایلندی به مردم عرضه می شود!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار