مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:
با افزوده شدن پرسنل موسسه منحل شده میزان به جمع مشمولان دریافت‌کننده بیمه بیکاری،به رقم پرداختی صندوق تامین اجتماعی استان ماهانه حدود ٨٠٠میلیون تومان دیگر اضافه می‌شود.
کد خبر: ۵۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 22 June 2015

تعیین تکلیف میزان با سابقه 15 ساله و با بیش از 80 شعبه به آنجا انجامید که در مرحله نخست سپرده گذاران خرد تصفیه حساب کنند و تا با فرصت به دست آمده در این یک ماه، کم کم املاک و دارایی های میزان نقد شود و بدهی های آن پرداخت گردد.
از سوی دیگر حدود 1400 نفر از کارکنان میزان نیز فعلا با وعده قانونی بیمه بیکاری دلخوشند به طوریکه قرار شده تا براساس قانون کار تا ۵۶ماه بیمه بیکاری دریافت کنند.
همچنین به ازای هر سال خدمت در این موسسه به کارکنان آن یک ماه پاداش داده خواهد شد. ضمن اینکه با توجه به سابقه آن‌ها در بانکداری، در استخدام‌های آتی شبکه بانکی می‌توانند حضور داشته باشند و سابقه کاری آن‌ها نیز لحاظ خواهد شد.
در این رابطه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان‌رضوی گفت: پیش‌بینی ما این است که با افزوده شدن پرسنل موسسه منحل شده میزان به جمع مشمولان دریافت‌کننده بیمه بیکاری، به رقم پرداختی صندوق تامین اجتماعی استان ماهانه ٨٠٠میلیون تومان دیگر اضافه شود.
محمود احمدی در گفتگو با روزنامه شهرداری مشهد درباره تعیین تکلیف پرسنل موسسه منحل شده میزان، اظهار کرد: مجموع پرسنل موسسه مالی و اعتباری منحل شده میزان در استان ١٤٠٠نفر است که پیش‌بینی ما این است که از این تعداد پرسنل، ٨٠٠ نفر برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی در پاسخ به سایر پرسنل باقیمانده، گفت: تعدادی از پرسنل موسسه مالی و اعتباری میزان، بازنشسته بودند و جمعی از آنان نیز در کنار اشتغال خود در میزان در مشاغل دیگری فعال بودند که با در نظرگرفتن این موارد، جمع مراجعه‌کننده میزانی‌ها برای بیمه بیکاری احتمالا در همین حدود خواهد بود.
 وی درباره نحوه پرداخت بیمه بیکاری و رقم ماهانه‌ای که به این پرسنل اختصاص خواهد یافت، عنوان کرد: دوسوم حقوق این افراد در صورت مراجعه برای دریافت بیمه بیکاری به‌صورت ماهانه پرداخت می‌شود؛ به عنوان مثال اگر حقوق پرسنل میزان یک میلیون‌و٥٠٠ هزار تومان باشد صندوق بیمه استان باید ماهانه یک میلیون تومان به این افراد پرداخت کند.

حمایت از کارکنان موسسه میزان
به گفته احمدی پیش‌بینی شده است که با مراجعه ٨٠٠نفر از پرسنل موسسه میزان، در مجموع رقمی در حدود ٨٠٠میلیون تومان توسط صندوق بیمه استان برای پرسنل موسسه میزان پرداخت شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی تاکید کرد: ما تمام حمایت‌های قانونی، بیمه‌ای و مالی برای بیمه بیکاری کارکنان موسسه منحل شده مالی و اعتباری میزان را انجام می‌دهیم و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.
احمدی در پاسخ به نحوه مراجعه پرسنل میزان، گفت: هیئت تسویه باید بررسی کنند که به چه افرادی نیاز به همکاری دارد و با چه افرادی دیگر امکان همکاری وجود ندارد که پس از مشخص شدن، این افراد می‌توانند به اداره کار برای پیگیری حق و حقوقات خود مراجعه کنند.
وی تعداد افرادی که در حال حاضر در خراسان‌رضوی از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند٧٥٠٠نفر اعلام کرد که اگر این٨٠٠نفر پرسنل میزان نیز به این جمع اضافه شوند مجموع افراد مشمول بیمه بیکاری استان ٨٣٠٠نفر خواهد شد.
تعیین تکلیف پرسنل
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری خراسان‌رضوی نیز در ارتباط با تعیین‌تکیلف پرسنل و کارکنان موسسه منحله میزان، گفت: تا جایی که اطلاع دارم و جلسه با مدیران تصفیه برگزار شد، مقرر گردید به موضوع پرسنل میزان نیز در کنار رسیدگی به امور سپرده‌گذاران رسیدگی شود.
علی رسولیان افزود: با توجه به تصمیمات گرفته تعدادی از این پرسنل که امکان ادامه فعالیت آنان باشد ادامه فعالیت می‌دهند و سایر افرادی که این امکان برای آنان فراهم نشود به اداره کار برای دریافت بیمه بیکاری، معرفی خواهند شد.
وی افزود: همه مسئولان به فکر سپرده‌گذاران و پرسنل این موسسه مالی و اعتباری هستند و این اطمینان را می‌دهیم که حداکثر تلاش خود را برای رسیدن افراد به حقوق حقه آنان خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
انشااللاه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
کارکنان که این مدت حقوقشون رو میگرفتن
بدبخت مردم باید چکارکنن که میزان پولشون رو نمیده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
با سلام تا 28 خردادماه سود سپرده های مردم توسط موسسه میزان به حساب آنان واریز میشد واز این به بعد ظاهرا وتریز نمی شود آیا هیئت تسویه نباید مانند خود موسسه تا زمان باز گرداندن سپرده مردم سود متعلقه را بپردازند اخه حق قانونی وشرعی آنان است گفته میشود میزان مجوز فعالیت نداشت چرا بانک مرکزی همان روزها اقدام نکرد ریاست محترم بانک مرکزی وعزیزانی که باعث انحلال میزان شدید در قبال این مردم مسئولیت دارید چون مسئولید
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
بی اعتمادی ... انحلال میزان که از روی لجبازی با مردم و سیاسی کاری و ... در هیئت مدیره میزان بود خیلی بیشتر از حد تصور بازیگران آن به نظام لطمه وارد کردند و زمینه سستی ان را چون آتش زیر خاکستر ایجاد کردند که در سالهای بعد کار مغرضانه مسئولین بر همگان آشکار خواهد شد. خدایا عاقبت همه ما را به خیر کن و مسئولین ر ااز خواب خرگوشی بیدار کن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار