وی در ادامه اینگونه نتیجه می گیرد که امکان اینکه فراکسیون امید به این نتیجه برسد که نباید در صحن به ایشان رأی داد، بسیار است و در آن صورت از اعضای فراکسیون ـ که موافق آقای غلامی هستند ـ توقع داریم به رأی فراکسیونی احترام بگذارند.
کد خبر: ۵۱۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ 27 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بر هیچ کس پوشیده نیست که توزیع ثروت و امکانات دولت ، بر ساختار قدرت بنا شده است و بر عکس شعارهایی که در خصوص لزوم توزیع مساوی داشته های دولت در مناطق عنوان می شود عملا این نیروهای قدرتمند مرکز نشین هستند که سهم شما را تعیین می کنند!
رئیس جمهور در معرفی کابینه علیرغم وجود پتانسیل های خوبی که در کهگیلویه و بویراحمد بود ، چندان وقعی به انتظار مردم این استان ننهاد و کسی از این استان را برای تصدی پست وزارت به مجلس معرفی نکرد تا این اقدام وی نوعی دهن کجی به آن همه تلاش طرفدارانش در این استان خصوصا اصلاح طلبان تلقی شود.
اما با انتصاب سید ضیاء هاشمی به سرپرستی وزارت علوم و تقاضاهای مکرر برخی نمایندگان استان ، این امید می رفت که رئیس جمهور هاشمی را در نهایت به عنوان گزینه پیشنهادی به وزارت علوم به مجلس معرفی کند.
واقعیت این است که موضوع انتخاب وزارت علوم ، برای زاگرس نشینان خصوصا کهگیلویه و بویراحمدی ها بسیار مهم شده است ، چرا که انتظار این بود که حسن روحانی ، حداقل یکی از نخبگان این استان را به عنوان یکی از وزرا معرفی می کرد. اما تا اینجا عملا آب پاکی را روی دست سیاسیون استان خصوصا نمایندگان استان ریخته و با معرفی غلامی به مجلس عملا نشان داد که اصلا در ذهن خود این خواسته کهگیلویه و بویراحمدی ها را مهم ندانسته و یا اینکه فشاری از طرف سیاسیون تاثیر گذار نمی بیند که به این خواسته توجه کند!
آیا" فراکسیون امید" امید را به کهگیلویه و بویراحمد باز می گرداند؟
اما امروز خبر دیگری منتشر شد که به نوعی می توان هنوز به پایان نیافتن امیدها برای سید ضیاء امیدوار بود! بر اساس خبرهای رسانه ها ، فراکسیون امید احتمال رای ندادن به غلامی را زیاد دانسته و علاوه بر مشکلاتی که در سوابق این گزینه مطرح کرده است ، غلامرضا حیدری، نماینده تهران نیز در توئیتر خود اعلام کرد، غلامی گزینه بیست و یکم روحانی بوده است و اعلام شده که احتمال رای ندادن به وی زیاد است.
با این حال، خبرهای خوبی از فراکسیون امید مجلس برای غلامی به گوش نمی رسد، به گونه ای که روز گذشته، یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید درباره حواشی جلسه غلامی، وزیر پیشنهادی علوم به این فراکسیون توضیحاتی داد و گفت: آقای غلامی در جلسه با فراکسیون امید مدعی شد، دانشجویی که فیلم اعتراض وی پخش شده، به دلایل غیر سیاسی از کمیته انضباطی حکم گرفته بود.
بنا بر این گزارش، نمایندگان در همان جلسه، اسناد و مدارکی را که نشان می‌داد، حکم صادره علیه این دانشجو به دلایل سیاسی بوده، به وزیر پیشنهادی ارائه کردند. آقای غلامی در آن جلسه بعد از ارائه مدارک، هیچ توضیح خاصی نداد و گفت، بعدا قضیه را روشن می‌کند و تا امروز هم هنوز توضیح قانع کننده ای از وی دریافت نکرده ایم.
وی در ادامه اینگونه نتیجه می گیرد که امکان اینکه فراکسیون امید به این نتیجه برسد که نباید در صحن به ایشان رأی داد، بسیار است و در آن صورت از اعضای فراکسیون ـ که موافق آقای غلامی هستند ـ توقع داریم به رأی فراکسیونی احترام بگذارند.
سید ضیاء برای غلامی آرزوی موفقیت کرد
اما روز گذشته در حاشیه کنگره ملی بزرگداشت آیت الله ملک حسینی ، سید ضیاء که به عنوان میهمان ویژه در این کنگره حضور داشت در پاسخ به سئوالی در خصوص معرفی غلامی به عنوان گزینه وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه یک نهاد پویا و عرصه نقد و نظر است، گفت: امیدوارم دکتر غلامی رای لازم برای تصدی پست وزارت علوم را به دست آورد.
سیدضیا هاشمی در ‌پاسخ به سئوالی درباره اینکه شما به عنوان وزیر علوم معرفی نشدید ناراحت هستید، اظهار داشت: دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد و امیدوارم دکتر غلامی رای لازم را بیاورند.
سرپرست وزارت علوم عنوان کرد: دانشگاه یک نهاد پویا و عرصه نقد و نظر است که دیدگاه ها و نظرات مختلفی در سطح دانشگاه ها وجود دارد.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اعتراض دانشجویان کشور به معرفی وزیر جدید علوم گفت: دیدگاه‌های مختلفی در دانشگاه وجود دارد و طبیعی است که هر کاندیدایی مطرح شود برخی موافق و حمایت کنند و برخی ممکن است نقد داشته باشند.
هاشمی با بیان اینکه نقد و نقادی در دانشگاه یک امر طبیعی است، افزود: امیدوارم که دانشگاه‌ها و وزارت علوم به عنوان یک فضای پویا که در آن گفت‌و‌گو و نقد و نقادی وجود دارد با حفظ همدلی و استحکام کار خود را پیش ببرند.
وی با بیان اینکه همه همکاران دانشگاهی برای ما ارزشمند هستند، گفت: دکتر غلامی یکی از همکاران ما و از مدیران دانشگاه بوده و در دانشگاه همدان شناخته شده است.
جای ما در لابی گری های مجلس کجاست؟
کهگیلویه و بویراحمد نخبگانی در برخی نقاط حساس مجلس دارد که هر چند قدرت اجرایی ندارند اما در جای خود از چنان قدرتی برخوردار هستند که بتواند دولت و حتی دیگر نمایندگان را به حمایت از سید ضیاء هاشمی متقاعد کنند . 
با وضعیت پیش آمده برای غلامی تقریبا همه سیاسیون بر این عقیده اند که اگر لابی گری صورت نگیرد ، غلامی بر صندلی وزارت نخواهد نشست و موضوع دیگر که بسیار هم مهم است این است که کهگیلویه و بویراحمدی های صاحب نفوذ در مجلس چرا تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده اند و یا اینکه انجام داده و به نتیجه نرسیده اند و اینکه چرا در این زمینه هیچ حرفی نمی زنند؟
به هر جهت فعلا امید کهگیلویه و بویراحمد به "فراکسیون امید" است که باید دید نهایتا به چه تصمیمی ختم می شود؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار