رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملایر با اشاره به صنعتی بودن شهرستان ملایر در استان همدان، تصریح کرد: تاکنون 26 واحد پذیرنده در طرح کارورزی ثبت نام کرده اند اما فقط چهار واحد پذیرش کارورز را آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۵۱۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱ 28 October 2017
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر گفت: سهمیه درنظر گرفته شده برای شهرستان ملایر در طرح کارورزی 874 نفر است اما استقبال خوبی از سوی واحدهای تولیدی این شهرستان صورت نگرفته است.

به گزارش فارس؛ پرویز فهیمی با اشاره به اینکه واحدهای پذیرنده کارورز در شهرستان ملایر از طرح کارورزی استقبال نمی‌کنند، اظهار کرد: طرح کارورزی مشکلات خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه باید هر طرحی در عمل کم و کاستی‌های خود را معرفی کند تا نسبت به رفع آن اقدام شود، ادامه داد: طرح کارورزی طرح خوبی برای کارورز و کارفرماست.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملایر با اشاره به صنعتی بودن شهرستان ملایر در استان همدان، تصریح کرد: تاکنون 26 واحد پذیرنده در طرح کارورزی ثبت نام کرده اند اما فقط چهار واحد پذیرش کارورز را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سهمیه شهرستان ملایر از طرح کارورزی 874 نفر است، افزود: تعداد 851 متقاضی کارورز تاکنون در سامانه کارورزی شهرستان ملایر ثبت نام کردند که از این تعداد 359 نفر واجد شرایط طرح کارورزی هستند.

فهیمی با اشاره به اینکه واحدهای پذیرنده کارورز نیز دغدغه‌های خاص خود را دارند، اضافه کرد: برای موفقیت در طرح کارورزی باید به نکات و مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی توجه شود.

وی با تاکید بر تاثیرات تبلیغات مناسب محیطی و تبلیغات در صدا و سیما، ادامه داد: بدون شک نیاز به اطلاع‌رسانی مناسب در موضوع طرح کارورزی وجود دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملایر با بیان اینکه رکود حاکم بر واحد‌های صنعتی مشکل اصلی واحدهای پذیرنده در طرح کارورزی است، افزود: بعید به نظر می‌رسد واحد‌های پذیرنده در طرح کارورزی به تناسب ثبت نام کنندگان باشند.

وی با بیان اینکه باید به دنبال کارگاه دارای طرح توسعه باشیم، بیان کرد: کارگاه‌های کوچک، کارورز را به چشم رقیب برای خود می‌بینند.

فهیمی با اشاره به اینکه سعی شده دغدغه واحد‌های پذیرنده کارورز در طرح کارورزی بررسی و حل شود، افزود: جلسات خوبی با واحدهای تولیدی شهرستان ملایر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اگر واحد‌های که تولیدی در طرح کارورزی اقدام به استخدام کارورز کنند تا دو سال از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند، اضافه کرد: طرح کارورزی برای واحدهای تازه تاسیس یک مزیت خوب ایجاد می‌کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملایر با اشاره به پرداخت حقوق و بیمه کارورز از سوی دولت در مدت دوران کارورزی، افزود: کارورز می‌تواند بدون ترس از پرداخت حق و حقوق خود به خوبی مهارت‌های لازم را بیاموزد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار