ضرورت پدافند غیر عامل در اجرای پروژه‌های عمرانی
معاون سیاسی و امنیتی استائدار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت پدافندی بر طرح های عمرانی این استان دقیق و بدون هیچگونه ملاحظات سیاسی، قومی، قبیله ای، حزبی، جناحی و یا گروهی باشد.
کد خبر: ۵۱۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶ 29 October 2017
 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، همایش مصون سازی زیر ساخت های توسعه کالبدی استان بارویکرد پدافند غیر عامل در یاسوج برگزار شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این همایش یک روزه در یاسوج اظهار داشت : ضروری است پدافند غیر عامل در اجرای پروژه‌های عمرانی در دست اجرا به طور ویژه دیده شود.
قصور از هیچ نهادی پذیرفته نیست
دکتر محمد علی علیمردانی گفت : مقام معظم رهبری برموضوع پدافند غیرعامل تاکید دارند و انتظار می‌رود این مهم به جد در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر باشد.
وی با بیان اینکه پدافندغیرعامل یک طرح جامعه بوده ، افزود: ضروری است پدافند غیر عامل در اجرای پروژه‌های عمرانی در دست اجرا به طور ویژه دیده شود.
 
 از وضعیت تهویه تونل های یاسوج تا اگر در یاسوج اتفاقی رخ دهد ؟!! و لزوم نظارت پدافندی بدون در نظر گرفتن ملاحظات قومی و قبیله ای + تصاویر

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی شامل احداث پل‌ها ، ساختمان‌ها و ...بدون پیوست پدافند غیر عامل ناقص بوده و باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.
علیمردانی ابراز کرد: مسئولان و متولیان امر در هر نهاد و یا دستگاه اجرایی بفکر پدافندغ یرعامل باشند و برای نهادینه شدن این مهم در جامعه برنامه ریزی کرده و طرح لازم را ارائه کنند زیرا در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.
نظارت پدافندی بدون در نظر گرفتن ملاحظات قومی و قبیله ای باشد
در ادامه این برنامه معاون سیاسی و امنیتی استائدار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت پدافندی بر طرح های عمرانی این استان دقیق و بدون هیچگونه ملاحظات سیاسی، قومی، قبیله ای، حزبی، جناحی و یا گروهی باشد.
فتاح محمدی گفت: چنین امری در استحکام طرح های عمرانی، مصونیت سازی بناها و زیرساخت ها و تأمین امنیت پایدار جانی و مالی مردم استان اثرگذار بوده و باید بیش از پیش جدی گرفته شود.
 
از وضعیت تهویه تونل های یاسوج تا اگر در یاسوج اتفاقی رخ دهد ؟!! و لزوم نظارت پدافندی بدون در نظر گرفتن ملاحظات قومی و قبیله ای + تصاویر 

وی افزود: هر طرح عمرانی که قرار است در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود علاوه بر داشتن طرح مطالعاتی جامع باید تمامی ابعاد و زوایای آن نیز بررسی شود تا مشکلی در آینده به وجود نیاید.
محمدی بیان کرد: عوامل مهمی که می تواند به رشد، توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد کمک بسزایی کند برخورداری مدیران حوزه شهری و شهرسازی این استان از علم، تعهد و تخصص لازم است.
وی خواستار تعامل و همکاری هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق مطلوبتر بحث مهم پدافند غیرعامل در این استان شد.
محمدی عنوان کرد: باید قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش با اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل آشنا شوند تا در مواقع بحرانی بهتر بتوانند میزان بروز خسارت ها و آسیب های احتمالی را کاهش دهند.
وی ابراز داشت: فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش مردم کهگیلویه و بویراحمد در این راستا ضروری به نظر می رسد.
 
ساخت و سازها به یک خطر جدی در استان تبدیل شده است
رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد هم در این همایش گفت: در ساخت و سازهای موجود در استان نه تنها تمهیدات لازم اندیشیده نشده است، بلکه آن را به یک خطر بزرگ تبدیل کرده است که اصلاح آن علاوه بر هزینه بر بودن، گاهی غیر ممکن است.
احمد رضا خورشیدی افزود: شناخت تهدیدات کالبدی در حوزه شهرها و ساختمان های استان ضروری است.
وی عدم پیش بینی پارکینگ، کوچک بودن پارکینگ و تهدیدات موجود به دلیل عدم رعایت اصول پدافندی را از جمله آسیب های حوزه ساختمان دانست.
خورشیدی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه رعایت مسائل پدافندی در طرح های عمرانی مورد تاکید است.
طرح جامع پدافند غیر عامل تدوین شده است
در ادامه  مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل استان که چراغ راهی در حوزه مدیریت این بخش است،  تدوین شده است.
شاهرخ کناری افزود: شناسایی تهدیدات، آسیب ها، دارایی ها و امکانات دولتی در این طرح دیده شده است.
کناری با بیان اینکه ۱۱ هزار جلد کتاب در راستای تحقق و توسعه پدافند غیر عامل بین مدارس توزیع می شود، خاطرنشان کرد: همچنین یک درصد اعتبارات هر دستگاه باید به حوزه پدافند غیرعامل اختصاص یابد.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری با اشاره به هفته پدافند غیر عامل گفت: ۶۰ برنامه از جمله مانور و همایش برای این هفته در نظر گرفته شده است.
کناری از وجود یکهزارو ۱۴۹ حلقه چاه غیر مجاز در استان خبر داد و افزود: با توجه به خشکسالی و کمبود آب مقابله با ایجاد چاه های غیر مجاز ضروری است.
اگر در یاسوج اتفاقی رخ دهد!!
در حاشیه ی این همایش مدیر کل راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: در بحث های عمرانی لازم است که تونل های ما، پل های حساس، ساختمان ها، خیابان ها و تمامی موارد مرتبط با زیرساخت های استان ایمن سازی شود و امید است این همایش تلنگری برای مسئولین و مردم باشد که هوشیار باشیم.
علیمردانی با بیان اینکه این سوال وجود دارد که اگر در یاسوج اتفاقی رخ دهد ما چه اندازه آمادگی برای مقابله را داریم، گفت: لازم است که همه به پدافند غیرعامل اهمیت دهیم و نیاز است بر اساس برنامه جامعی که در کشور در بعد ملی طراحی و ابلاغ شده است حرکت کنیم، که بتوانیم سریعا اهداف پدافند غیر عامل را در استان ما که از نظر حیاتی و ارتباطی نقطه مهمی است اجرایی کنیم.
 
 از وضعیت تهویه تونل های یاسوج تا اگر در یاسوج اتفاقی رخ دهد ؟!! و لزوم نظارت پدافندی بدون در نظر گرفتن ملاحظات قومی و قبیله ای + تصاویر
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: اداره کل راه و شهرسازی تا آنجایی که در توان دارد سعی داشته که موضوع پدافند غیر عامل را رعایت کند.
وی افزود: اکثر تونل های ما کنار گذر دارند و راه ایمن برای پاسخگویی به مشکلات و جلوگیری از قطع ارتباط در صورت بروز مشکل در تونل ها وجود دارد.
علیمردانی خاطرنشان کرد: در تونل هایی که مشکل وجود دارد و کنار گذر ضعیف است اهتمام ویژه ای برای رفع مشکلات می شود.
مشکل تهویه تونل های استان
علیمردانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با وجود مشکل تهویه هوا در یکی از بزرگترین تونل های استان در محور یاسوج به بابامیدان بیان داشت: در ارتفاع قرار گرفتن این تونل تهویه هوا را به صورت طبیعی محقق می کند و برای تهویه مصنوعی پیگیر هستیم و با تامین اعتبارات  اقدامات لازم انجام خواهد شد و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به طور جدی پیگیر این موضوع است و طرح آن در دست مطالعه است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ابراز داشت: انتظاری که در حوزه تحقق پدافند غیر عامل در استان وجود دارد هنوز محقق نشده است و باید اقدامات بیشتری انجام دهیم و تحقق این مهم، با فرهنگ سازی، اهتمام همگانی مردم و دستگاه ها امکان پذیر است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار