استاندار مرکزی تاکید کرد:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: براساس تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تا پایان سال جاری باید 970 هزار شغل پایدار در کشور ایجاد شود که سهم استان مرکزی از این میزان حدود 10 هزار فرصت شغلی است.
کد خبر: ۵۱۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 30 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ آقازاده استاندار مرکزی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان که در محل استانداری برگزار شد، بر تلاش مضاعف دستگاه های اجرایی استان برای ایجاد 10 هزار شغل پایدار تا پایان سال جاری تاکید کرد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: براساس تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تا پایان سال جاری باید 970 هزار شغل پایدار در کشور ایجاد شود که سهم استان مرکزی از این میزان حدود 10 هزار فرصت شغلی است.

آقازاده بیان کرد: دولت در این راستا 200 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته که سهم استان مرکزی از آن 2 هزار و 910 میلیارد ریال است.

وی افزود: کارگروه تخصصی اشتغال استان باید  با برنامه ریزی در جهت تحقق این هدف تلاش کند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه روند این جلسات در راستای تحقق اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور نیست، گفت: اصلاح و بازنگری در نحوه ی برگزاری جلسات باید در  نشستی با حضور  معاونین استاندار، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دیگر مدیران ذی ربط مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: جلسات کارگروه اشتغال استان باید کارآمد تر و عملیاتی تر  و در راستای تحقق اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور برگزار شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه باید از موازی کاری جلسات جلوگیری شود، گفت:  ظرف دو هفته آینده  با بررسی که انجام خواهد شد جلسات را با شکل جدید و کارآمدتر و عملیاتی تر برگزار خواهیم کرد و نتایج را به سمع مردم استان می رسانیم.

وی درخصوص عملکرد بانکهای استان، گفت: بخشی از بانکها  در جهت پرداخت تسهیلات اشتغال خوب عمل کرده اند و معاونت توسعه منابع و هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید پیگیری نماید تا بانک های دیگر نیز بر  مبنای وظیفه، تخصیص و اعتباری که برای آنها در نظر گرفته شده به وظایف خود عمل کنند.

استاندار مرکزی گفت: در ده سال گذشته به دلایل محدودیت منابع و همچنین معوقات، بانکها نیز شرایط سختی را داشتند که باید این موضوع را هم در نظر بگیریم و علاوه بر اینکه ازبانکها می خواهیم به تعهدات و وظایف خود عمل کنند، باید به حل مشکل معوقات بانکها نیز کمک کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این نشست گفت: سهم تسهیلات کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان از محل بند تبصره 16 در سال جاری 435 میلیارد ریال است که از این میزان 486 میلیارد و 250 میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

 آبایی افزود: یکهزار و 529 نفر در سال جاری در استان مرکزی از محل این بند بدای دریافت 254 میلیارد و 290 میلیون ریال به 13 بانک عامل معرفی شده اند که از این تعداد 479 نفرموفق به اخذ 74 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات شده اند.

وی بیان کرد: این میزان تسهیلات پرداخت شده 19 و 38 صدم درصد رقم تخصیصی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: سهم اعتبار بهزیستی استان مرکزی از محل تسهیلات قرض الحسنه بند د تبصره 16 قانون بودجه در سال جاری 201 میلیارد ریال است که از این میزان 137 میلیارد و 450 میلیون ریال تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: 594 نفر نیز امسال برای دریافت 109 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزا به 15 بانک عامل معرفی شده اند که از این تعداد 204 نفر موفق به اخذ 38 میلیارد و 50 میلیون ریال شده اند که این رقم حدود 30 درصد از اعتبارات تخصیصی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: شیوه نامه تسهیلات بانکی اشتغال فراگیر سال 96 روز 6 آبان ماه جاری به فرمانداران این استان ابلاغ شده که انتظار است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

گفتنی است در نشست کارگروه اشتغال استان مرکزی بانک های عامل گزارش عملکرد خود را در خصوص تسهیلات اشتغالزا از محل بند د تبصره 16 قانون بودجه امسال را ارایه کردند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار