کد خبر: ۵۱۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 04 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»، کمیته امداد استان یزد زمینه حرفه‌آموزی 431 مددجوی تحت حمایت شامل 377 نفر زن و 54 مرد را با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های غیردولتی در شش‌ماهه نخست سال 96 فراهم کرده است .
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گزارشی از آموزش های شغلی ارائه شده به مددجویان تحت حمایت در شش ماهه نخست سال 96 ارائه کرد .
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، امیر زین‌العابدین قمی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد بابیان این‌که شناسایی استعدادها، ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی، اعطای تسهیلات و نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های خودکفایی ازجمله فرآیند ایجاد فرصت‌های شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است، گفت: کمیته امداد استان یزد زمینه حرفه‌آموزی 431 مددجوی تحت حمایت شامل 377 نفر زن و 54 مرد را با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های غیردولتی در شش‌ماهه نخست سال 96 فراهم کرده است .
وی افزود: سرپرست و اعضای خانوار برخوردار از خدمات کمیته امداد، فرزند ذکور مجرد و متأهل بیکار تحت حمایت، نوعروسان تحت حمایت دارای همسر بیکار ازجمله افراد مشمول حرفه‌آموزی در مراکز فنی و حرفه‌ای هستند.
 
حرفه‌آموزی 431 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد بیان کرد: 327 نفر از حرفه آموزان ساکن مناطق شهر و 104 مددجو در روستا ساکن هستند، طی شش‌ماهه نخست سال جاری 34 هزار و 467 نفر ساعت آموزش به جامعه هدف تحت حمایت ارائه‌شده است.
وی با اشاره به تنوع آموزش‌های ارائه‌شده به جامعه هدف تحت حمایت، گفت: 95 مددجو در دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی، 167 نفر پایدارسازی و توسعه و 169 دانش آموزش نیز در دوره‌های حرفه‌آموزی شرکت کردند.
زین‌العابدین قمی بابیان اینکه 65 درصد از حرفه آموزان درزمینهٔ خدمات آموزش‌دیده‌اند، افزود: 43 نفر در رشته شغلی دام‌پروری، 34 نفر صنایع‌دستی،73 نفر در مشاغل صنعتی و معدنی و 281 مدجو در امور خدماتی آموزش‌های لازم را طی شش‌ماهه نخست امسال فراگرفتند.
وی با اشاره به عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در مورد کاریابی برای مددجویان، گفت: در این مدت کمیته امداد نسبت به معرفی 26 نفر از مددجویان جویای کار به مراکز کاریابی و کارفرمایان متقاضی نیرو اقدام کرد، هدف از اجرای طرح کاریابی هدایت شغلی و کمک به انتخاب مشاغل مناسب، توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از طریق فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان در بخش‌های دولتی و خصوصی، بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مختلف استان برای اشتغال به کار و کسب درآمد پایدار و اشاعه فرهنگ کار و تلاش است .
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان به ازای اشتغال و به‌کارگماری مددجویان و فرزندان مددجو، افزود: کمیته امداد در قالب بسته‌های تشویقی، حق بیمه سهم کارفرما را طی مدت دو سال برای ایجاد انگیزه در کارفرمایان و کارآفرینان برای به‌کارگیری و استخدام مددجویان پرداخت می‌کند .
وی در مورد شیوه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد، اظهار کرد: پرداخت 100 درصد حق بیمه سهم کارفرما در سال اول و 50 درصد در سال دوم و همچنین پرداخت هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای کارجویان، متناسب با نیاز کارفرما قبل از شروع به کار مددجو ازجمله اقدامات تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار