دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با وجود رویارویی با چالش‌های داخلی، طولانی‌ترین سفر دوره‌ای یک رئیس جمهور آمریکا را به آسیا در طول بیش از یک ربع قرن گذشته، از روز جمعه به امید جلب کمک این کشور‌ها برای اعمال فشار بر کره شمالی بر سر برنامه هسته‌ای این کشور آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۵۱۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 03 November 2017
به گزارش تابناک : سفر دوره‌ای ترامپ به کشور‌های اسیایی ژاپن، کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین از روز جمعه تا چهارده نوامبر ادامه خواهد داشت و موجب می‌شود ترامپ از برخی مسائل داخلی که گریبان وی را در واشنگتن گرفته است برای مدتی دور بماند. 
از جمله این چالش‌های داخلی ترامپ می‌توان به تشدید تحقیقات فدرال در خصوص موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، حمله تروریستی اخیر در نیویورک که به کشته شدن هشت تن انجامید و نیز مباحثات بر سر طرح کاهش مالیات‌ها اشاره کرد که در صورت تایید از سوی کنگره نخستین پیروزی عمده وی در عرصه قانونگذاری خواهد بود. 
آخرین باری که یک رئیس جمهور آمریکا اینچنین در مدت زمان طولانی به آسیا سفر کرده است به مدت‌ها قبل و به اواخر سال ۱۹۹۱ و اوایل ۱۹۹۲ و هنگامی بازمی گردد که 
جرج دبلیو بوش رئیس جمهو روقت در یک ضیافت رسمی شام در ژاپن بیمار شد. 
یکی از مشاوران خارجی ترامپ که نخواست نامش فاش شود به این خبرگزاری گفت:: «این سفر بسیار طولانی است و غیبت وی در برهه حساس تصویب قانون کاهش مالیات به اولویت‌های مهم دستور کار وی یعنی تصویب طرح در کنگره هرچه بیشتر لطمه می‌زند.»‌
وی افزود: «سفر به آسیا به پیشبرد دستور کار وی در زمینه کاهش مالیات‌ها یا تلاش‌های وی برای انتخاب مجدد در انتخابات هیچ کمکی نخواهد کرد.» 
با این همه مقامات کاخ سفید با کم اهمیت توصیف کردن این نگرانی‌ها تاکید دارند که ترامپ می‌تواند هر جا که باشد تمرکز خود را بر مسائل چندگانه متمرکز سازد. 
این سفر تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پل مانافورت از مدیران سابق ترامپ در روند تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ محکوم شناخته شده است. 
ترامپ صبح روز جمعه به هاوایی پرواز می‌کند و طی توقف در این منطقه با نیرو‌های نظامی آمریکایی در منطقه اقیانوس آرام و منطقه پرل هاربر دیدار می‌کند. 
وی سپس در چارچوب تلاش برای ایجاد یک جبهه واحد در برابر کره شمالی قبل از سفر به پکن، راهی ژاپن و کره جنوبی خواهد شد. وی در چین رئیس جمهوری این کشور را به اتخاذ مواضع سختگیرانه‌تر علیه پیونگ یانگ ترغیب خواهد کرد. 
رئیس جمهور آمریکا همچنین در قالب سفر رسمی به هانوی در اجلاس سران کشور‌های عضو مجمع همکاری‌های اقتصادی اسیا- اقیانوس ارام (اپک) در شهر دانانگ در ویتنام شرکت می‌کند و سفر آسیایی وی با شرکت در اجلاس سران کشور‌های عضو اتحادیه جنوب شرق اسیا در مانیل پایان خواهد یافت.






منبع : رویترز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار