رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین گفت: مسئولان ایرانی تلاش بسیار زیادی برای بازگشایی مرز انجام داده‌اند.
کد خبر: ۵۱۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 04 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، حسن قشقاوی ظهر امروز در سخنانی به مشکلات مرز خسروی و عدم بازگشایی آن تاکنون اشاره کرد و گفت: مرز خسروی یکی از بهترین مرزهای کشور است که بهترین زیرساخت‌ها چه در قصر شیرین و چه در خود مرز در این منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فشار افکار عمومی برای بازگشایی این مرز زیاد است ابراز داشت: عدم بازگشایی این مرز باعث کسادی بازار شده و افرادی که در این مرز سرمایه‌گذاری کرده‌اند خواستار بازگشایی هر چه زودتر این مرز هستند.

رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین در ادامه عنوان کرد: اجازه بازگشایی مرز مستقیماً در دستان حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق است و حتی اگر زیرمجموعه‌ها هم خواستار بازگشایی مرز باشند وی باید مستقیماً دستور بازگشایی را صادر کند.

وی عمده‌ترین دلیل ملاحظات نخست‌وزیر عراق در عدم بازگشایی مرز را امنیتی دانست و افزود: مرز خسروی به استان دیاله منتهی می‌شود و این استان در گذشته مقر منافقین بود و در حال حاضر هم محلی برای پناه بردن داعش است.

قشقاوی ادامه داد: دولت عراق علاقه ندارد که با بازگشایی مرز حتی با حادثه‌ای کوچک امنیت و شکوه  اربعین با مشکل مواجه شود.

رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین با اشاره به تلاش‌های بسیار زیاد ایران برای بازگشایی این مرز عنوان کرد: ما هرلحظه منتظر بازگشایی این مرز هستیم اما با توجه به مدت باقی‌مانده تا اربعین حقیقتاً فکر نمی‌کنم که مرز خسروی باز شود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار