ایرنا: شبکه خبری العربیه ظهرامروز ( شنبه) با انتشارخبر فوری اعلام کرد که خبرها از استعفای سعدالحریری نخست وزیر لبنان از سمت خود حکایت دارند.
کد خبر: ۵۱۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 04 November 2017
سعد الحریری اواخر هفته گذشته به طور ناگهانی به عربستان سفر و با ' محمد بن سلمان' ولیعهد و معاون رئیس دولت و ' ثامر السبهان' وزیر مشاور دولت سعودی در امور کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دیدار و گفت وگو کرد.
 
 
وی بعداز بازگشت از ریاض در بیروت با ' علی اکبر ولایتی' مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل ملاقات کرد.
 
سعد الحریری بعداز این ملاقات و چندین دیدار دیگر از جمله دیدار با وزیر فرهنگ فرانسه بار دیگر برای ملاقات با مقامات سعودی راهی عربستان شد.
 
الحریری در بیانیه استعفای خود ادعا کرده است که ' فضای لبنان در زمان حاضر شباهت بسیاری به زمان قبل از ترور «رفیق الحریری»(پدرش) دارد و بیم ترور شدنم وجود دارد.
الحریری در ادامه ادعاهای خود با بیان اینکه ' ایران سعی در سلطه بر دولت لبنان دارد'، آورده است: ایران با تخریب جهان عرب ارتباط دارد و شری که ایران به منطقه فرستاده به سوی خودش بازمی گردد.
 
الحریری مدعی شد:ایران وارد هر مکانی که شد فتنه ها و خونریزی ها را در آن به راه انداخته و دخالت های آن در کشورهای عربی شاهدی بر آن است و این امور به دلیل آن است که ایران نسبت به جهان عرب کینه توزی دارد و می خواهد جهان عرب را ویران کند و بر آن مسلط شود و حزب الله با قدرت سلاح خود می تواند این موضوع را تحقق بخشد.
 
وی ادعا کرد: می خواهم به ایران و همپیمانان آن بگویم که آنها زیانکارانند و بزودی دست های آنها که به سوی کشورهای عربی با نیت سوء دراز شده است و خواهان شر برای آن هستند، قطع خواهد شد.
 
سعدالحریری خطاب به مردم لبنان گفت: با شما عهد می بندم که در حفظ وحدت لبنان و پایان دادن به تقسیمات سیاسی ،ترجیح مصالح خاص بر عام و دوری از خصومت ها و جنگ هایی که هیچ فایده ای برای ما ندارد، تلاش کنم.
وی با بیان اینکه ' نمی پذیریم لبنان نقطه تهدید امنیت منطقه باشد'،افزود: اطمینان دارم که اراده لبنانی ها قوی است و قادر به غلبه بر قیمومیت های داخل و خارج باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :