مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه هشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی داریم که همه آنها مشمول استاندارد اجباری هستند.
کد خبر: ۵۱۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 05 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محمودرضا نیازی ، در خصوص واحدهای تولید فراورده‌های گوشتی (سوسیس و کالباس) در کرمانشاه اظهار کرد: هشت واحد تولیدی داریم که همه آنها مشمول استاندارد اجباری هستند و محصولات آنها به صورت مستمر نمونه برداری و ازمایش می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمایش‌های مختلفی روی محصولات تولیدی این واحدها انجام می‌شود، عنوان کرد: این آزمایش‌ها شامل برسی کیفیت، کنترل میکروبی، آزمون بافت شناسی برای تشخیص نوع گوشت مصرفی و... است.

به گفته این مسئول، از طریق آزمون بافت شناسی به طور دقیق نوع گوشتی که در این فراورده‌ها مصرف می‌شود بررسی شده و باعث می‌شود دیگر نگرانی در خصوص شایعات نوع گوشت مصرفی در این فرآورده‌ها وجود نداشته باشد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این آزمایشات به طور مستمر و دو تا سه مرتبه در سال انجام می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف علاوه بر اخطار به واحد، فرآورده‌های آن واحد در سطح بازار و انبارها جمع آوری و امحا خواهد شد.

نیازی در خصوص انواع فرآورده‌های گوشتی ارزان قیمت هم به مردم هشدار داد و تاکید کرد: مشکلی که در خصوص فرآورده‌های گوشتی غیراستاندارد داریم مربوط به واحدهای زیرزمینی 
و غیرمجاز است که امکان نظارت بر روی آنها وجود ندارد.

وی یادآوری کرد: این واحدها بی نام و نشان فعالیت می‌کنند، مجوز ندارند و تحت پوشش استاندارد نیستند و از همین رو محصولی که تولید می‌کنند به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از مردم خواست موقع خرید فرآورده‌های گوشتی از خرید انواع ارزان قیمت آن خودداری کنند و کد 10 رقمی که روی محصول وجود دارد را به شماره 10001517 ارسال کنند تا همه مشخصات محصول برای آنها نمایش داده شود و از اصالت کالا مطمئن شوند. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار