حجت الاسلام مظفری گفت: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، تأسیس ستاد مردمی دیه است و این ستاد ریشه در عقاید و افکار مردم دارد.
کد خبر: ۵۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۴ 24 June 2015
به گزارش خبرنگار ما ، حجت الاسلام مظفری، رییس جدید دادگستری استان آذربایجان شرقی، عصر امروز در برنامه تلوزیونی «افطارلیق» شبکه تلوزیونی سهند، ضمن اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، گفت: از برکات ماه مبارک رمضان کاهش جرائم و تخلفات است.

وی ادامه داد: امروز در دادگستری با کثرت پرونده های قضائی روبرو هستیم که رسیدگی به پرونده های قضائی را سخت و طولانی کرده است، انتظار از مردم غیور و مؤمن استان، عدم رجوع به دادگستری در مسائل پیش پا افتاده است.

حجت‌الاسلام مظفری با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان، بیان داشت: مردم آذربایجان مردمی فهیم و مؤمنی هستند و هر آنچه رهبر انقلاب در شأن مردم آذربایجان فرمودند حقا صحیح است، این ویژگی ها انتظار از مردم آذربایجان را بالا می برد.

رییس دادگستری استان تأکید کرد: بهره گیری از روش های سنتی حل اختلاف که در فرهنگ مردم آذربایجان نیز چشم گیر است می تواند کثرت پرونده های دادگستری را کاهش داده و رسیدگی به پرونده های دادگستری تسریع بخشد، بنابراین حل اختلافات با سیستم ریش سفیدی می تواند کمک خوبی به ما و خود مردم باشد.

وی در ادامه به جرایم کیفری اشاره کرد و گفت: بالاترین جرایم صورت گرفته مربوط به درگیری های فیزیکی می باشد، بالاترین عوامل نیز قتل مربوط به موارد درگیری ها است.

حجت الاسلام مظفری با دعوت جوانان و مردم عزیز در مواقع عصبانیت به آرامش، تصریح کرد: در مواجهه با ناملایمات و سختی های زندگی کظم غیظ راه حل مطلوبی است تا شاهد چنین وقایع و آمار ناگوار نباشیم، نتیجه چنین درگیری ها گاه قتل نفس است.

وی با اشاره به آمار کم سرقت در استان نسبت به دیگر شهرها، ادامه داد: دومین رتبه مربوط به موارد توهین و سومین رتبه مربوط به موارد سرقت می باشد، استان آذربایجان شرقی در سرقت دارای رتبه 27 در سطح کشور است.

رییس دادگستری استان خاطرنشان کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، تاسیس ستاد مردمی دیه است، تاسیس این ستاد ریشه در عقاید و افکار مردم ما دارد و مأخوذ از سیره ائمه اطهار و روایات آن ها می باشد، این ستاد کمک های مردمی در این زمینه را ساماندهی می کند.

وی ضمن بیان این مطلب که برخی زندانیان در اثر مشکلات و ناملایمات دچار این گرفتاری شده اند، ابراز داشت: در سال جاری 124 نفر از مرتکبان جرایم غیر عمد و محکوکیت مالی را در نظر داریم تا به کمک و یاری مردم حل و فصل کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار