کد خبر: ۵۲۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 08 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»معاون محیط زیست استان یزد از رهاسازی چهار رأس گورخر ایرانی در طبیعت استان یزد خبر داد.

حسن اکبری  از رهاسازی چهار رأس گورخر ایرانی در طبیعت استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این گورخرها در منطقه گوراب پرورش داده شده اند و به منطقه مونیلون انتقال داده و رهاسازی شدند.

وی با اشاره به اینکه گورخر ایرانی یک گونه در معرض خطر انقراض بود به همین دلیل در منطقه گوراب بهادران مهریز، پرورش آن به منظور احیا و تکثیر این گونه آغاز شد، بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، این گونه اکنون تنها در مناطقی از استان‌های سمنان و فارس مشاهده شده‌اند.

اکبری یادآور شد: در حال حاضر در سایت تکثیر و پرورش گورخر گوراب در شهرستان مهریز، ۲۳ راس و در سایت تکثیر گورخر ایرانی در منطقه پنج انگشت ابرکوه ۱۷ راس و در سایت تنگ حنای مهریز نیز ۱۳ راس گورخر ایرانی زندگی می کنند که با رهاسازی چهار راس در طبیعت مونیلون، امیدواریم شاهد افزایش این گونه باشیم.

معاون محیط زیست استان یزد ادامه داد: قبل از رهاسازی گورخرها در دامن طبیعت، ردیاب ماهواره ای به آنها متصل شد تا امکان پایش دائمی آنها میسر باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: گورخر ایرانی بتواند با اجرای طرح‌های احیا، تکثیر و پرورش، به شرایط ۴۰ سال خود به لحاظ جمعیتی بازگردد.

گورخر ایرانی از راسته فردسمان است و شباهت زیادی به الاغ دارد ولی قدری از آن بزرگتر است و برخلاف گورخر آفریقایی، بدن راه راه ندارد و رنگ پشت آن زرد مایل به نارنجی و رنگ پایین بدن، پهلوها و کفل ها سفید مایل به زرد است و یال سیاهرنگی روی گردن دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار