مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از ایجاد مسیر ویژه خطBRT از حرم مطهر رضوی تا میدان توحید خبر داد.
کد خبر: ۵۲۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 15 November 2017
به گزارش تابناک : سید مهدی امامی میبدی در این خصوص بیان کرد: متاسفانه آلودگی هوا یکی از اصلی‌ترین مشکلات کلانشهرهای کشور به خصوص شهر مشهد است.
وی افزود: در حال حاضر تردد بیشمار خودروهای شخصی تک سرنشین را می‌توان یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش آلودگی هوا دانست که این معضل در مراکز شهرها بیشتر به چشم می‌خورد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که امروز شهرهای پیشرفته جهان برای کاهش آلودگی هوا از آن استفاده می‌کنند، توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد تسهیلات ویژه برای استفاده از این نوع حمل و نقل است.
امامی میبدی با تاکید بر سهم‌خواهی حمل و نقل عمومی از معابر شهری عنوان کرد: آن چیزی که امروز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و البته خواسته همه شهروندان نیز است سهم‌خواهی حمل و نقل عمومی از معابر شهر به خصوص هسته مرکزی است.
وی اضافه کرد: اگر مسیر تردد حمل و نقل عمومی در معابر از مسیر تردد خودروهای شخصی جدا باشد قطعا در کیفیت سرویس‌دهی و صرفه‌جویی در زمان شهروندان بسیار تاثیرگذار است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در کنار آن شاهد کاهش تردد خودروهای شخصی در شهر و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.
امامی میبدی تصریح کرد: با توجه به انجام مطالعات و اخذ مجوزات لازم مسیر ویژه تردد اتوبوس BRT از حرم مطهر رضوی تا میدان توحید ایجاد خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مسیر ویژه تردد خط BRT از حرم مطهر رضوی تا چهارراه شهدا و امتداد آن تا میدان شهدا و میدان توحید در مراحل مختلف در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی خواهد شد.





منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
با این روش مدیریت ترافیک که آقایون دارند روز به روز وضعیت ترافیک شهر مشهد وخیم تر می شود. دلیلش هم افزایش شدید آلودگی هوای مشهد در سالهای اخیر هست.
تغییرات غیر اصولی در وضعیت هندسی چهار راه را و میدان ها که گره های ترافیکی ایجاد کرده و باعث ترافیک شدید شده اند یکی از این معضلات است.
خط 3 بی آر تی ایجاد کرده اند و به عواقبش فکر نکرده اند. مردم بدبخت چه گناهی کرده اند که گیر چنین مدیران ناکارآمدی افتاده اند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار