وزارت خارجه روسیه ضمن تأکید بر مخالفت مسکو با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی لبنان، از دیدار وزرای خارجه روسیه و لبنان در مسکو خبر داد.
کد خبر: ۵۲۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 16 November 2017
به گزارش تابناک : «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه فردا جمعه در مسکو با «جبران باسیل» همتای لبنانی خود دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرده که «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان قرار است با سفیر روسیه در ریاض دیدار و گفت‌وگو کند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی لبنان مخالف است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش، اتهامات اسپانیا علیه روسیه در خصوص مداخله در امور داخلی این کشور را «اثبات نشده» خواند و تأکید کرد که این موارد به روابط میان مسکو و مادرید را خدشه‌دار می‌کند.

زاخارووا در ادامه گفت مسکو از اسپانیا خواسته تا شواهد مربوط به اتهامات اخیر در خصوص مداخله روسیه در تحولات کاتالونیا را ارائه دهد.

وی درباره رویدادهای اخیر در زیمبابوه نیز گفت: «ما شاهد وخامت اوضاع سیاسی در زیمبابوه بوده‌ایم. اوضاع هم‌اکنون نسبتا آرام شده اما ما همچنان به شهروندان روسیه توصیه می‌کنیم که از سفر به این کشور خودداری کنند. ما تحولات این کشور را دنبال می‌کنیم».

وزارت خارجه روسیه برای اتباع خود هشدار سفر به زیمبابوه را صادر کرده و خواستار رفع تنش‌های بوجود آمده در این کشور از طریق اجرای قانون اساسی شده است.





منبع : اینترفکس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار