سامانه کارت شیر، یکی از مهم‌ترین فعالیت‏‌های بخش دام‌پروری، پرورش گاو و تولید شیر برای نخستین بار در کشور به‌ابتکار استان فارس به‌صورت کارت هوشمند اجرایی شد.
کد خبر: ۵۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 25 June 2015
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، رئیس این سازمان بابیان اینکه، شیر یکی از باارزش‌ترین مواد غذایی است که تمام مواد لازم رشد و ادامه زندگی انسان را داراست، اظهار داشت: در سال‌های گذشته بهره‏‌برداران این بخش با مشکلات عدیده‏ای روبه‌رو بوده‌‏اند که اجرای برنامه هدفمندی یارانه‏‌ها، فشار شدیدی را به این بخش وارد کرده است.

محمدمهدی قاسمی بر ضرورت وجود آمار و اطلاعات برای برنامه‏‌ریزی و اجرای طرح‏های مختلف تأکید کرد و گفت: از نواقص و مشکلات موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی ذیربط می‏توان به عدم وجود آمار صحیح و قابل استناد در زمینه دام سبک و سنگین و همچنین میزان تولیدات این بخش‏ها نظیر شیر و گوشت تولیدی اشاره کرد.

این مسئول به اهداف سامانه کارت هوشمند شیر اشاره کرد و گفت: تخصیص بهتر و عادلانه‌‏تر یارانه به گاوداران، اعم از یارانه شیر و یارانه موجود بر روی برخی نهاده‌‏ها، تخصیص و تقسیم بهتر نهاده‏‌هایی نظیر سبوس و ... بین گاوداران، مکانیزه شدن شیوه پرداخت‏‌ها و جلوگیری از بروکراسی اداری و صرفه‌جویی در زمان و نیروی کار و مکانیزه کردن تمام اموری که گاوداران برای انجام آن نیاز به مراجعه به مدیریت و یا سازمان جهاد کشاورزی دارند، نظیر دریافت سهمیه سوخت، برق، آب، صدور مجوزها و پروانه و ...  از مزایای این طرح است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار