فرماندار شهرستان نهاوند ازتجهیز بیمارستان‌های آیت‌الله علیمرادیان و شهید حیدری نهاوند به سیستم امحای زباله در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 25 June 2015
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: به زودی بیمارستان‌های آیت‌الله علیمرادیان و شهید حیدری نهاوند به سیستم امحای زباله مجهز می‌شوند.
به گزارش فارس، مهرداد نادری ‌فر در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان نهاوند اظهار کرد: با توجه به شیوع برخی بیماری‌های واگیردار در سطح کشور ضرورت دارد مسئولان بهداشت نظارت بیشتری بر سلامت محصولات غذایی داشته باشند.
وی ورود فاضلاب خانگی به درون جداول در شهر را یکی از عوامل موثر در شیوع بیماری‌ها دانست و گفت: مسئولان آبفای نهاوند باید در اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهتمام بیشتری داشته باشند.
فرماندار نهاوند با اشاره به طولانی بودن پروژه تصفیه فاضلاب شهری نهاوند افزود: متاسفانه این پروژه بعد از گذشت یک دهه هنوز 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: در صورت اتمام این پروژه علاوه بر تأمین سلامت مردم در آبیاری اراضی پایین‌دست به میزان 800 هکتار نیز تاثیر دارد.
نادری‌فر به ضرورت جمع‌آوری و امحای زباله‌های سطح شهر و زباله‌های عفونی بیمارستانی در نهاوند پرداخت و افزود: شهرداری باید زباله‌های جمع‌آوری شده را در جای مناسبی دپو کرده و بعد با خاک مدفون کند.
وی با اشاره به اینکه در فصل گرما حشرات ناقل بیماری‌ها بیشتر می‌شوند، اضافه کرد: باید مکانی توسط شهرداری، محیط زیست و منابع طبیعی برای دفن زباله‌های بهداشتی در شهر نهاوند جانمایی شود.
فرماندار نهاوند با اشاره به خرید تجهیزات بیمارستانی در نهاوند توسط شبکه بهداشت و درمان گفت: با یک‌میلیارد تومان یک دستگاه رادیولوژی، یک دستگاه سونوگرافی و یک دستگاه ماشین بیهوشی برای بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان خریداری شده است.
وی گفت: به زودی بیمارستان‌های آیت‌الله علیمرادیان و شهید حیدری نهاوند به سیستم امحاء زباله مجهز می‌شوند.
نادری‌فر خرید بیش از 150 سطل گالوانیزه ویژه زباله توسط شهرداری نهاوند را کاری مثبت خواند و افزود: این سطل‌ها باعث می‌شود حیوانات ناقل بیماری نتوانند به درون سطل‌ها نفوذ کرده و باعث شیوع بیماری‌های واگیردار شوند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار