امام جمعه رفسنجان با تاکید بر اینکه موضوع اشتغال باید دغدغه همه مسئولان باشد، گفت: بعضی مسئولان در راه ایجاد اشتغال سنگ اندازی می کنند.
کد خبر: ۵۲۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 25 November 2017
حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) درباره خوردن و آشامیدن نیز ساده زیست بودند در روایتی آمده است رسول خدا (ص) غذایش نان جو و شیرینی و حلوای زندگی اش خرما بود و هیزمی که با آن می خواست غذا درست کند پوست درخت خرما بود.

وی تأکید کرد: رهبران دینی و اسلامی باید این نوع نگاه را به زندگی دنیوی داشته باشند تا اینکه دیگران از آنها الگو بگیرند. امروز مسئولان یک شهر، استان و کشور باید همسطح افراد متوسط جامعه زندگی کنند چرا که حداقل ۵۰ درصد مردم جامعه سطح زندگی متوسط دارند.

امام جمعه رفسنجان در خطبه دوم نماز با تبریک پیروزی جبهه مقاومت مقابل داعش به مقام معظم رهبری، مجاهدان مدافع و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: این پیروزی یک افتخار، غرور و شرافت برای ملتهای مسلمان بود که با هدایت ها و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب به ثمر رسید.

رمضانی پور تصریح کرد: داعش دشمنی بود که ایجاد شده بود تا در منطقه فتنه انگیزی کند و چه خونها که ریخته شد و چه گرفتاریهایی که برای امت اسلامی به وجود آوردند که کمتر از شش سال عمر پلید و سیاه این تفکر تکفیری داعشی در هم پیچیده شد و ریشه اش برکنده شد.

وی ادامه داد: همچنان که رهبر انقلاب فرمودند باید مواظب کید دشمن باشیم و هوشمندی رزمندگان مقاومت را می طلبد.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: داعش بخش زیادی از عراق و سوریه را تصرف کرده بود و اگر فرمانده شجاعی مانند سردار حاج قاسم سلیمانی حفظه الله ورود پیدا کرد برای این بود که خطر بزرگی متوجه نظام و اسلام و بشریت بود. داعش شعیه و سنی و مسلمان و غیرمسلمان نمی شناختند و خوی درندگی و حیوانی داشتند و هر جنایتی را رقم می زدند.

رمضانی پور با بیان اینکه آمریکاییها نه تنها هیچ کمکی برای نابودی داعش نداشتند بلکه به داعشی ها کمک کردند، تصریح کرد: آمریکا هیچ کمکی برای براندازی داعش نکرد بلکه کمک کرد که آنها باشند و تجهیز کردند. شجره خبیثه آل سعود نیز آنها را تربیت و آموزش داد و سلاحها، امکانات و تجهیزات را سعودی ها در اختیار آنها قرار دادند.

انفعال اتحادیه عرب در برابر جنایات داعش

وی از انفعال اتحادیه عرب در شش سال گذشته در قبال جنایت های داعش در سوریه و عراق سخن گفت و افزود: اگر چه همه ما نتوانستیم در دفاع از حرم اهل بیت شرکت کنیم اما همین که دعا برای پیروزی رزمندگان اسلام داشتیم و دشمنان را نفرین می کردیم که نابود شوند ثواب الهی را داریم.

امام جمعه رفسنجان در ادامه با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: بسیجی بودن یک ارزش است و بسیجی به معنای آمادگی دفاع از حق و حق شناسی و حق پرستی و پاسداری و صیانت از حق است.

رمضانی پور به تاسیس سازمان بسیج مستضعفین در سال ۵۸ به دستور امام راحل(ره) اشاره و بیان کرد: تشکیل بسیج در حالی انجام شد که کشور ما نیاز به سازندگی در زمینه های مختلف، عمران و آبادانی و یاری رساندن به مستضعفان داشت. این شجره طیبه در دوران دفاع مقدس حضور پیدا کرد و درخشید. اوج ایثار و فداکاری را بسیج در زمان جنگ تحمیلی به انجام رسانید.

وی ادامه داد: امروز بسیج به عنوان نهاد بسیار قوی و قدر و کارآمد و مکتبی و تشکیل دهنده ارتش ۲۰ میلیونی است و همه باید افتخار کنیم که بسیجی باشیم.

وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، به امامت حضرت مهدی موعود(عج) اشاره و عنوان کرد: پس از شهادت امام حسن عسکری(ع)، حضرت مهدی(عج) به زعامت و امامت امت اسلامی رسیدند که تاکنون ادامه دارد و مدت امامت آن حضرت هزار و ۱۷۹ سال و سن شریف حضرت مهدی(عج) هزار و ۱۸۴ سال است.

سنگ اندازی برخی مسئولان در راه اشتغال

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع اشتغال باید دغدغه همه مسئولان باشد و مسئولان باید زمینه اشتغال را فراهم کنند. بعضی مسئولان در راه ایجاد اشتغال سنگ اندازی می کنند و از مدیران کل استان می خواهم توجهی به مدیران شهرستانی داشته باشند.

رمضانی پور با بیان اینکه رهبر انقلاب امسال را به عنوان سال تولید و اشتغال نامگذاری کردند، افزود: آقای محترم مسؤل، در رفسنجان چه کاری را انجام دادید که اشتغال باشد و بعد از هشت ماه از سال به مردم نشان دهید. این همه جوان تحصیلکرده که به خاطر نداشتن شغل نمی توانند ازدواج کنند.

وی هشدار داد: اگر مسئولی بخواهد جلوی اشتغال و سرمایه گذاری سنگ اندازی کند و بنده شناسایی کرده و متوجه شوم از همین تریبون نماز جمعه اعلام می کنم.

وی عنوان کرد: برای سرمایه گذاری واحدهای کوچک که می تواند اشتغالزایی خوبی داشته باشد باید مشوق ایجاد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار