معاون فنی اداره محیط‌زیست استان یزد از گشت‌زنی‌ مستمر یگان حفاظت این اداره برای حفاظت از پرندگان مهاجر در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 26 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»حسن اکبری  با اشاره به مهاجرت برخی از گونه‌های جانوری در فصل زمستان به استان یزد، گفت: یزد زیستگاه‌های تالابی زیادی نداشته و در مسیر مهاجرت قرارگرفته است و هرساله پرندگان مهاجری که از عرض‌های شمالی اعم از روسیه و سیبری به عرض‌های جنوبی مهاجرت می‌کنند مدتی را در استان یزد اطراق می‌کنند.

وی در ادامه افزود: بعضی از آبگیرهای استان که شرایط مطلوبی را برای ماندگاری دارا هستند در جهت زمستان گذرانی مورداستفاده قرار می‌گیرند و از گونه‌های مهاجر می‌توان به سرسبز، خودکا و انواع آب چیلیک‌ها اشاره کرد.

معاون فنی اداره محیط‌زیست استان با برشماری برخی از اقدامات در جهت حفاظت پرندگان مهاجر از شکار، اظهار داشت: گشت‌زنی‌هایی به‌صورت متداوم صورت گرفته و در صورت مشاهده تخلف با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

اکبری در ادامه افزود: در حال حاضر علاوه بر مسئله حفاظت با بحث بیماری‌های حیات‌وحش نیز روبرو هستیم که در این رابطه مردم نیز با مشارکت‌های خود نقش مهمی را ایفا کرده و در صورت مشاهده گونه‌های مهاجر آسیب‌دیده و بازمانده از مهاجرت به ما اطلاع‌رسانی کرده و با پیگیری‌های محیط‌زیست این پرندگان تحت درمان قرارگرفته و متعاقباً مشکلات پیش‌آمده حل می‌شود.

این مقام مسئول حفظ سرمایه‌های زیستی را امری مهم دانست و تصریح کرد: طبیعت استان و موجوداتی که در آن زندگی می‌کنند سرمایه‌های زیستی ما محسوب شده و قطعاً در آینده کشوری غنی‌تر است که سرمایه‌های زیستی آن بیشتر باشد؛ لیکن نفت و بسیاری از منابع معدنی تمام می‌شود؛ اما سرمایه‌های زیستی قابل‌تجدید بوده و تمام‌نشدنی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ سرمایه‌های زیستی به چگونگی رفتار مردم، سیاست‌گذاران و مسئولین مربوط بوده و ما می‌توانیم کشوری غنی همان‌گونه که خداوند متعال برای ما آفریده است حفظ کرده و آن را به آیندگان خود تحویل دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار