رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای شهر قزوین:
رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مسوولان استانی و شهری باید مشکلات شریان‌های آبرسانی در جنوب شهر قزوین را بررسی کنند و در رفع آنها وارد عمل شوند.
کد خبر: ۵۳۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 28 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی عبدالرزاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به مناطق جنوب شهر قزوین اظهار کرد: در این منطقه با مشکلات شریان‌های آب‌رسانی مواجه هستیم که باید شرکت آب و فاضلاب اقدامات لازم را در رفع این مشکلات انجام دهد.

وی ابراز کرد: شرکت آب و فاضلاب در رفع مشکلات شریان‌های آب‌رسانی منطقه جنوب شهر قزوین به هر دلیلی از جمله ناتوانی و عدم بودجه مواجه است باید اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: بافت جنوب شهر قزوین فرسوده است و مردم این مناطق در وضعیت بحرانی قرار دارند به طوری که اگر لوله آب می‌ترکد، وجود خاک سست موجب ریزش ساختمان می‌شود.

عبدالرزاقی نشست زمین در مناطق جنوب شهر قزوین را فقط منحصر به ساختمان‌های قدیمی ندانست و گفت: خاک سستی که در این منطقه وجود دارد موجب تخریب ساختمان‌های جدید با ترکیدگی لوله آب می‌شود.

وی با بیان اینکه مسوولان استانی به داد مردم جنوب شهر قزوین برسند، بیان کرد: در موقع نشست ساختمان ممکن است خسارت جانی هم وجود داشته باشد به همین دلیل مدیران مربوطه باید راهکارهای لازم را اتخاذ کنند و این مشکلات را برطرف کنند.

رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: مسوولان مربوطه مانند استانداری، نظام مهندسی ساختمان، شرکت آب و فاضلاب، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری باید مشکلات شریان‌های آبرسانی در بافت فرسوده را بررسی کنند و در رفع آنها وارد عمل شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به دفاتر تسهیلگری احیای بافت فرسوده شهری اظهار کرد: این دفاتر می‌توانند نقش بسزایی در راستای نوسازی این بافت‌ها داشته باشند.

عبدالرزاقی با اشاره به اینکه دفتر یاد شده در محله دیمج راه‌اندازی شده است، ابراز کرد: راه‌اندازی این دفتر توانست در تشویق شهروندان قزوینی برای نوسازی بافت‌های فرسوده این محله موثر باشد.

رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به هادی‌آباد ابراز کرد: شهرداری قزوین در این منطقه برای بازسازی بافت‌های فرسوده چندین طرح را اجرا کرده که هر بار با شکست مواجه شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی دفتر تسهیلگری احیای بافت فرسوده شهری در هادی‌آباد می‌تواند شهرداری قزوین را در اجرای طرح نوسازی خانه‌های قدیمی این محله به موفقیت برساند.

عبدالرزاقی یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری در راه‌اندازی دفتر یاد شده در هادی‌آباد اقدامات لازم را انجام دهد تا مردم این محله با نوسازی خانه‌های قدیمی خود، از خطرات در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله درامان باشند.

رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به وضعیت نامطلوب هادی‌آباد خاطرنشان کرد: کوچه‌های این محله در شرایط نامطلوبی هستند به طوری که در بروز حادثه مانند آتش‌نشانی خدمات‌دهی به سختی انجام می‌شود.

 این عضو شورا اضافه کرد: ساماندهی منازل هادی‌آباد باید در دستور کار مسوولان استانی و شهری باشد تا شهروندان قزوینی در مواقع حادثه مانند زلزله متحمل خسارت‌های جبران‌ناپذیری نباشند.

وی با بیان اینکه باید اعتمادسازی در بین مردم هادی‌آباد از اجرای طرح‌های شهرداری ایجاد کرد، ابراز کرد: اقدامات موثری که در دفاتر تسهیلگری احیای بافت فرسوده شهری انجام می‌شود، می‌تواند در جلب این اعتماد موثر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار