ماجرای مدیران پروازی
فرماندار در راستای خدمت ولمس مشکلات همراه با مردم بال های پروازیش را قطع میکند و یک سال است در کنار مردم زندگی میکند لکن با گذشت یک سال هیچ مدیری فرماندار را الگوی خود قرار نداد و همچنان علاقه به پرواز دارند.
کد خبر: ۵۳۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹ 28 November 2017
بی شک یکی از مقوله های که مسیر مدیریت را هموار میکند لمس کردن مشکلاتی است که آن منطقه دارد و یک مدیر وقتی درکنار مردم ماند و مشکلات را لمس کرد می تواند با اتخاذ تصمیمات آنی تر خدمت رسانی را تسریع ببخشد. 

به گزارش خبرنگار تابناک از لنده یکی از نکاتی که مطالبه مردم این منطقه است استفاده از فرزندان این شهرستان در مدیریت دستگاه های دولتی استان و به تبع آن شهرستان لنده می باشد.

مطالبه ای که در نشست های مختلفی که باحضور استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه درسنوات گذشته در لنده برگزار شده بود بارها مطالبه شد و این خواسته بجایی برآورده شدن و استفاده از فرزندان این منطقه در بیرون از شهرستان و خصوصا در مرکز استان  شاهد آن هستیم اکثریت سکان ادارات در خود لنده نیز  به نیروهای دیگر مناطق سپرده شده است!

یکی از مسایلی که باید از سوی مسئولان ارشد استان به آن اهمیت ویژه ای داده شود، توجه به خواسته های بحق مردم در شهرستان های استان است. مسئله ای  که همواره مورد گلایه مردم در شهرستان لنده است و بیش از پیش از آن رنج می برند انتخاب مدیران و همچنین جذب کارکنان غیر بومی است و سالهاست که فعالان اجتماعی و سیاسی شهرستان لنده متفق القول بر این نکته تاکید دارند که با وجود مدیران و جوانان با استعداد در شهرستان، چرا مدیران و افراد غیر بومی به آنها ترجیح داده می شوند؟  مقصود این نوشته زیر سوال بردن عملکرد برخی مدیران موفق غیربومی نیست . هدف از بیان این معضل در سیستم اداری شهرستان این است که " واقعا چرا؟ آیا در شهرستانی که فرزندان آن در سازمان های عریض الطویل کشوری سالهاست میدرخشند واقعا برای اداره ی  ادارات لنده نیروی انسانی توانمند ندارند! 
 
آب قطع شد" برق رفت" سیگنال موجود نیست" جنگل آتش گرفت "راه قطع شد 
واژه های که در محاورات مردم برخی مناطق به زبان آورده میشوند و آنگاه که ازچنین واژه های استفاده میشود پشت بند آن اذهان به خودی خود در هر حوزه مدیریتی  که باشد در راس مدیر به عنوان کسی که سکان آن مجموعه را در اختیار دارد در تیر رس قرار میگیرد و اگر مدیر در منطقه نباشد درآن لحظه  مردم حق دارند نگران شوند و گلایه داشته باشند . 

مدیران پروازی لقب مدیرانی است که پست و مقامشان جایی است و خانه و زندگی آنان منطقه ای دیگر، از جمله موارد و مشکلات مدیران پروازی  را می‌توان به استفاده از خودروهای دولتی و مصرف روزانه سوخت و مستهلک نمودن آنها ، تفویض‌ اختیارات‌ غیرقانونی‌ به‌ زیر دستان‌ برای‌ حل‌ و فصل‌ امور در غیاب‌ مدیران‌، عدم تصمیم گیری آنی و تاثیر گذار در شرایط حساس و بحرانی، کوفتگی‌ ناشی‌ از رفت‌ و آمد رانندگی‌ و نتیجتا اثربخشی منفی‌ در روند کیفی‌ کارها اشاره کرد. 

مدیر باید در محدوده محل کارش سکونت یابد چون این یک نیاز است و مدیر که در حال تردد است، قطعا محل خدمت و نیروهای تحت امرش را کمتر از آن می‌بیند که بتواند اثر گذاری بهتری را در حوزه مدیریت تحت امرش  ایجاد نماید.

مدیری که حاضر نباشد همراه خانواده خود در عمق مشکلات شهرستان لنده و با دغدغه‌های دیگر همکارانش زندگی کند، به تعبیری حق مدیریت یک منطقه را بدون از مردم آن منطقه بخواهد تحملش برای مردم آن منطقه دشوار میشود. 

شخصی که پست مدیریت را در هر زمان و هر مکانی قبول می‌کند قطعا باید اولویت اول و اصلی خود را کار اداری بداند . چون آن مدیر برای یک شهرستان در حوزه کاری خود تصمیم می‌گیرد و در آن جایگاه مامور اجرای دستورات مافوق خود در استان است که غیر از این باشد جفا در حق مردم آن منطقه است. 

مدیرانی  که خرید روزانه مایحتاج خود را جایی دیگر تهیه میکنند و حتی  مغازه داران آن منطقه از وجودشان  سودی نمیبرند، فرزندانشان  در مدارس محل کار تحصیل نمی کنند از کجا درد این مردم را می‌فهمد و از کجا می‌داند این مردم با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.  
 
اگرچه واگذاری پست‌های مدیریتی به مدیران غیربومی خلاف نیست، چه بسا برخی از این مدیران بیشتر و بهتر از مدیران بومی برای این شهر دل می‌سوزانند امانباید عدم اسکان خانواده آن مدیر  در محل خدمت مانع از گذاشتن تمام نیروی فرد برای حل مسائل و مشکلات حوزه کاری باشد.

مقوله پرواز و مدیران پروازی را صاحب نظران سیاسی واجتماعی، مسولین سازمان های دولتی در سطوح کشوری و استانی آنانکه با مدیریت و فرصت ها و چالش های مدیریت سروکار دارند ناعادلانه، غیرقانونی و فسادآور دانسته و بر ضرورت حذف چنین پدیده ای تاکید دارند. 

آبان نودپنج روز معارفه فرماندار کریمی نژاد در لنده یکی از نکاتی که در آن روز تیتر رسانه های استان شد شکستن بال های پروازی  فرماندار لنده بود. 

دارا کریمی نژاد در آن روز به مردم لنده وعده داده بود برای آنکه بتواند شبانه روز خود را وقف خدمت به مردم این منطقه نماید و بود و نبود های شهرستان را لمس کند اعلام میکند باله های پروازم را خواهم شکست . 

فرماندار لنده در راستای خدمت ولمس مشکلات منطقه همراه با مردم بال های پروازیش را قطع میکند و یک سال است در کنار مردم شهرستان لنده زندگی میکند و با گذشت یک سال هیچ مدیری فرماندار را الگوی خود قرار نداد و همچنان علاقه به پرواز دارند.

گفتنی است در آخرین ﻧﺸﺴﺖ حقوق شهروندی در این شهرستان معاونت فرمانداری لنده ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩی از  ﺗﻀﯿﯿﻊ ﺣﻘﻮﻕ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﯼ گفت" ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﭘﺮﻭﺍﺯﯼ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺗﻀﯿﯿﻊ ﺣﻘﻮﻕ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﯼ ﺩﺭ ﻟﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺣﺴﻦﭘﻮﺭ ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺣﻘﻮﻕ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﯼ در آن نشست بیان کرده بود ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﻣﺴﺆﻻﻥ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﻀﯿﯿﻊ ﺣﻘﻮﻕ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﯼ ﺍﺳﺖ که از جمله آن موارد را ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﺨﺼﯽ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺩﻭﻟﺘﯽ عنوان ﻭ خطاب به ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ گفت  لازم است ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﻮﺯﻩ ﺩﻗﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ باشند ﻭ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﺨﺼﯽ  خودروهای دولتی ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﮐﻨﻨﺪ ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻬﻢ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﯼ ﺭﺍ ﺯﯾﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﻣﯽﺑﺮﺩ . 

ﻭﯼ درآن نشست به ظرفیت نیروی انسانی توانمند در لنده اشاره و ﻋﺪﻡ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﺑﻮﻣﯽ را تضییع حقوق شهروندی عنوان کرده بود .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
سلام.آگه قرار باشه مدیران ارشد استانی و در رأس آن استاندارمحترم به ظرفیت و قابلیت نیروی انسانی متخصص شهرستان لنده توجه نمایند استفاده از فرزندان سرد و گرم چشیده این شهرستان،حق مسلم آنهاست.ما راضی به مدیریت هیچ فرد غیر بومی نیستیم حتی فرماندار.مگه خود فرماندار که در رأس هرم شهرستان می باشد غیر بومی نیست؟جای سؤال اینجاست چرا در میان فرمانداران استان،فقط فرماندار شهرستان لنده از نیروهای غیربومی باشد؟خود فرماندار مگه قول نداد مدیریت را بومی میکند وبا مدیران پروازی برخورد میکنه؟طبیعی است مدیران غیر بومی از فرماندار غیر بومی حساب نمی برن.ملتمسانه از استاندار می‌خواهیم اولین برنامه خود برای توسعه لنده را بومی کردن مدیران قرار دهد و ابتدا خود دکتر احمدی عزیز آغازگر این موضوع باشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
من مونده ام چرا همیشه به مدیران با اسم و اشاره سعی میکنن معرفی کنن که چه مدیرانی مد نظر هست اما نگارنده یا نگارندگان همچون تيترهاي هرگز به دستگاه قضا اشاره نمیکنن چرا مگر غیر این هست که تمام قضات در خارج از لنده زندگی میکنن مگر غیر این هست که همواره با ماشينهاي پلاک دولتی تردد میکنن و دستور هم صادر میکنن که فلان ماشین که دراختیار فلان رئیس اداره هست توقیف کنن چون داره بهاش میره خارج از لنده که زندگی میکنه دوست ودوستان عزیز از این همه ترس و وحشت ودوگانه بودن دست بردارید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار