مسؤول بسیج دانشجویی فارس گفت: کارآفرینی یکی از کارهای جهاد شهری در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی است که در شیراز قوت گرفته است.
کد خبر: ۵۳۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ 29 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:اسماعیل قزل‌سفلی در «گردهمایی سفیران جهاد انقلابی» که در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 5600 نفر جهادگر دانشجو در سراسر استان داشتیم که در مناطق استانی و کشوری و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم بودند.

مسؤول بسیج دانشجویی فارس از برگزاری این گردهمایی در دو بخش کارگاهی و همایشی خبر داد و در ادامه عنوان کرد: در بسیج دانشجویی استان فارس بیش از 105 گروه جهادی داریم که 39 گروه در شهر شیراز و 66 گروه دیگر در شهرستان‌ها مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

وی بابیان اینکه مشاوره خانواده و تربیت کودکان از عرصه‌های فعالیت‌های جهاد شهری است در ادامه تشریح کرد: مشاوره تحصیلی و کلاس‌های تقویتی، بازسازی و مرمت خانه‌های محرومین، ایجاد اشتغال برای خانواده‌های کم‌بضاعت، ویزیت و معاینه پزشکی و... از دیگر عرصه‌های فعالیت در جهاد شهری است.

قزل‌سفلی بر ماهیت تخصصی گروه‌های جهادی تأکید کرد و در ادامه گفت: باید بستر ماهیت تخصصی را فراهم کنیم که در هر عرصه چندین گروه داشته باشیم و 2 نوع رویکرد جهادی داریم که یکی جهاد روستایی باهدف محرومیت‌زدایی و دیگری جهاد شهری باهدف کم یا رفع آسیب‌های اجتماعی است.

مسؤول بسیج دانشجویی فارس فعالیت‌های گروه‌های جهادی را در 2 عرصه عمومی و خصوصی برشمرد و در ادامه تصریح کرد: عرصه‌های عمومی تلفیقی از عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، بهداشت و درمان و... است و در عرصه خصوصی مشاوره، تربیتی، حقوقی، اقتصاد مقاومتی و غیره به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهر شیراز 13 منطقه شناسایی‌شده است در ادامه افزود: گروه‌های جهاد شهری باهدف کم یا رفع آسیب‌های اجتماعی در 8 منطقه از شیراز در حال فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

مسؤول بسیج دانشجویی استان فارس کارآفرینی را یکی از کارهای جهاد شهری در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی برشمرد که در شیراز قوت گرفته است و در ادامه بیان کرد: به همت جهادگران 22 خانواده دارای شغل در کارگاه‌های مختلف شده‌اند.

قزل‌سفلی با اشاره به اینکه جهادگران تلاش می‌کنند کارهایشان بیشتر دیده شود نه خودشان، در ادامه خاطرنشان کرد: جوانان ما دارای ظرفیت‌های خوب و بالقوه‌اند و ما مسؤولان باید بستر ایجاد کنیم تا آینده‌ای خوب برای ایران اسلامی رقم بخورد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار