کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از شروع غربالگری شنوایی کودکان سه تا شش سال استان در آینده ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 19 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دلکش الیاسی  با بیان اینکه در استان شنوایی سنجی نوزادان تا سن دوسال در حال انجام است، گفت: در حال حاضر دستگاه های غربالگری شنوایی در تمام بیمارستان های استان مستقر است.

وی افزود: سال گذشته از مجموع 33 هزار نوزاد استان تازه متولد شده تا دو سال، 29 هزار نوزاد به لحاظ شنوایی غربالگری شدند.

الیاسی تصریح کرد: نوزادانی که در غربالگری مشکل شنوایی آنها تشخیص داده شود به مراکز تخصصی تر ارجاع  می‌شوند و نیاز است هر شش ماه یکبار شنوایی این نوزادان مورد سنجش قرار گیرد.

کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه تشخیص مشکلات شنوایی در سنین نوزادی می‌تواند از بروز کم شنوایی و ناشنوایی در بزرگسالی پیشگیری کند، گفت: در صورت تشخیص به موقع می‌توان به راحتی نسبت به درمان و رفع مشکلات شنوایی نوزادان اقدام کرد.

الیاسی با بیان اینکه شنوایی سنجی کودکان سه تا شش سال نیز ضروری است، گفت: در استان در حال حاضر تنها شنوایی سنجی نوزادان انجام می‌شود.

وی افزود: هم اکنون دستگاه های شنوایی سنجی کودکان سه تا شش سال هم خریداری شده و به زودی کار غربالگری شنوایی کودکان هم انجام می‌شود.

الیاسی تصریح کرد: این دستگاه ها به زودی در مهدکودک ها مستقر شده و نیاز است والدین نسبت به ضرورت شنوایی سنجی کودکان خود آگاه شوند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار