شهردار منطقه 3 اهواز:
یوسفی با اشاره به اجرای طرح جمع آوری و معدوم کردن قلیان در سطح پارک ها و معابر این منطقه گفت: امروز در مراسمی با حضور مسئولین مرکز بهداشت شرق اهواز 5 هزار قلیان از پارک ها و معابر این منطقه جمع آوری و به صورت نمادین معدوم شد.
کد خبر: ۵۴۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 21 December 2017
به گزارش تابناک مجتبی یوسفی شهردار منطقه 3 اهواز در حاشیه طرح جمع آوری و معدوم کردن قلیان ها در پارک ها و فضای سبز این منطقه گفت: رسانه ها چشم بیدار جامعه و انعکاس دهنده مشکلات، کمبودها و نارسایی ها مردم به مسئولین هستند، همچنین از سوی دیگر عملکرد مسئولین را به مردم گزارش داده و پل ارتباطی میان مردم و مسئولین می باشد.

طرح معدوم سازی 5هزار قلیان در سطح شهر اهواز

یوسفی با اشاره به اجرای طرح جمع آوری و معدوم کردن قلیان در سطح پارک ها و معابر این منطقه گفت: امروز در مراسمی با حضور مسئولین مرکز بهداشت شرق اهواز  5 هزار قلیان از پارک ها و معابر این منطقه جمع آوری و به صورت نمادین معدوم شد.

وی به مضرات استفاده از قلیان برای سلامتی شهروندان اشاره کرد و بیان داشت: به گفته کارشناسان مسائل بهداشتی و درمانی، مصرف یک وعده قلیان معادل استفاده 80 تا 100 نخ سیگار است. مصرف قلیان در فضاهای سبز پارک ها توسط برخی از شهروندان موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده بود که شهرداری منطقه 3 با این اقدام ضربطی و نمادین عزم خود را برای پاکسازی، جمع آوری و معدوم کردن قلیان در سطح پارک ها جزم کرده است.

شهردار منطقه 3 اهواز به مصرف قلیان توسط برخی از جوانان در مسیر بلوار فرودگاه اهواز که یکی از ورودی های این کلانشهر محسوب می شود اشاره کرد و گفت: روزانه تعداد زیادی از هموطنان ما از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد این شهر می شود که مشاهده کردن تعدادی از جوانان در حال مصرف قلیان منظرگاه و جلوه نامناسبی از شهر را برایشان تداعی می کرد. لذا تداوم این پدیده ناپسند زیبنده و در شان مردم اهواز نبود.

وی اضافه کرد: همچنین بسیاری از پارک های منطقه 3 شهرداری تبدیل به محل عرضه قلیان به صورت اجاره ای به شهروندان شده بود، این امر جلوه پارک ها که فضای سبزی که برای تفریحات سالم خانواده ها تعبیه شده است را ناامن و زشت جلوه می داد. بنابراین شهرداری منطقه 3 در راستای جلب رضایت عمومی شهروندان اقدام به اجرای طرح ضربطی جمع آوری و معدوم سازی قلیان ها در سطح معابر، پارک ها، فضای سبز و بلوارها کرده است.

شهردار منطقه 3 به فرایند اجرای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: در ابتدا به عرضه کنندگان قلیان در این اماکن تذکر شفاهی داده شد و از مضرات ادامه این شغل کاذب به آن ها گوشزد شد، پس از تذکر شفاهی با نصب پلاکارد در این اماکن نسبت به اطلاع رسانی به عرضه کنندگان قلیان و لزوم برچیده شدن این کار به آنان هشدارهای لازم داده شد، در این پلاکارد فرصت لازم برای پایان دادن به عرضه قلیان به آنان داده شد که متاسفانه مورد بی توجهی قرار گرفت.

یوسفی افزود: در مرحله پایانی ابتدا توسط عوامل اجراییات شهرداری و سپس با همکاری نیروی انتظامی نسبت به برخورد قانونی با عرضه کنندگان قلیان اقدام شد.

وی، بیان داشت: این اقدام به صورت مستمر در سطح پارک ها و بلوارهای منطقه در حال اجراست و عوامل اجراییات شهرداری تا پاسی از شب مراقبت های لازم جهت جلوگیری از عرضه قلیان را انجام می دهند. در حال حاضر بسیاری پارک ها، فضای سبز و به ویژه بلوار فرودگاه از عرضه قلیان پاکسازی شده است.

شهردار منطقه 3 خواستار مشارکت شهروندان در تثبیت و ماندگاری اجرای این طرح شد و ادامه داد: دیگر ارگان ها فرهنگی نظیر صدا و سیما، رسانه ها ، دانشگاه و سازمان های مردم نهاد باید با فرهنگ سازی مانع از گسترش پدیده مصرف قلیان به خصوص در اماکن عمومی شوند.

یوسفی در پایان تاکید کرد: برخورد با این پدیده باید به یک مطالبه عمومی و اجتماعی تبدیل شود.

برچسب ها: شهرداری
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پیراسته فر
|
Sweden
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
اگرچه زمینه اشتغال سازندگان وفروشندگان را فراهم کردند ولی کارنادرستی بود«معدوم سازی»!مگرعلمای ما اهل قلیان نبودند!؟
که هم سلامت زندگی کردند وهم منشأاثربودندکه فقط اسم 3نفررا میبرم:
شهیدمدرس وعلمه شعرانی(استادعلامه حسن زاده آملی) وعلامه بحرالعلوم.
اگر بیشتر خواستید بانید به این لینک مراجعه کنید:
http://www.pirastefar.ir/?p=4510
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار