نماینده مردم آمل در سومین جشنواره ملی برنج
مصرف سالیانه برنج در کشور ۲ میلیون و پانصد هزار تن است که ما ۲ میلیون تن تولید برنج در کشور داریم.
کد خبر: ۵۴۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 23 December 2017
به گزارش تابناک مازندران،   نماینده مردم آمل در سومین جشنواره ملی برنج در روستای هشتل بخش دابودشت آمل گفت: قاچاق ۱۸۰ هزار تن برنج به کشور توسط اشخاصی است که در امور داخلی کشور نقش داشته و دست قوی در آن دارند.
 
بر اساس این گزارش، عزت الله یوسفیان ملا با بیان اینکه در کشور به جز خودرو، هر نوع کالایی دیگری قاچاق انجام می‌ شود، افزود: ۲۰۰ هزار تن برنج از هندوستان خرید شد که پس از بارگیری از هند به دبی منتقل و  ۲۰ هزار تن از گمرگ به صورت قانونی و مجاز وارد ایران شد و ۱۸۰ هزار تن به صورت قاچاق وارد کشور شد.
 
وی با اشاره به اینکه این حجم از قاچاق نمی‌ تواند توسط کولبران صورت گرفته باشد، گفت: قاچاق ۱۸۰ هزار تن برنج به کشور توسط اشخاصی است که در امور داخلی کشور نقش داشته و دست قوی در آن دارند.
 
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات به‌صورت قاچاق دو ضربه اساسی به کشور می‌زند، افزود: در واردات به این صورت قاچاق، هیچ هزینه گمرگی پرداخت نشده و برای کشور درآمد حساب نمی‌شود و در موضوع دوم این مهم برای تاجر در آمد حساب نشده و هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌ کند.
 
یوسفیان ملا گفت: اگر قیمت برنج کاهش یابد کشاورز نابود می‌ شود و دولت سال گذشته وارد میدان شد و برنج را از کشاورزان خریداری کرد که با اقدامات انجام شده امسال هم این اتفاق خواهد افتاد و به قمیت خوبی برنج کشاورزان خریداری خواهد شد.
 
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه تمام برنج‌ های کشور در کارخانه‌ های شالیکوبی انبار شده‌اند، اما برنج قاچاق وارد شد، افزود: مصرف سالیانه برنج در کشور ۲ میلیون و پانصد هزار تن است که ما ۲ میلیون تن تولید برنج در کشور داریم.
 
یوسفیان ملا با تاکید براینکه اگر از برنج ایرانی حمایت شود آن را به محصول تزیینی تبدیل می‌کردند تا همیشه وارداتی شود، گفت: در این امر خود کشاورزان نیز همت کنند و در جهت تبلیغ تولید خود با همراهی مسئولان امر گام موثری بردازند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار