رئیس اداره دامپزشکی لارستان بابیان اینکه بیش از 80 درصد مرغ بدون آنتی‌بیوتیک استان فارس در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: پست دامپزشکی در بخش «اوز» آغاز به کارکرده است.
کد خبر: ۵۴۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 26 December 2017

تابناک فارس به نقل از فارس:مسعود محجوب بابیان اینکه با توجه به پهنه وسیع شهرستان لارستان با دارا بودن روستاها، آبادی‌ها و مراتع زیاد، یکی از راهکارهای بسیار مفید در ارائه خدمات دامپزشکی به مناطق دوردست احداث پست دامپزشکی در بخش‌های مختلف است، اظهار داشت: در راستای تحقق این اهداف با مساعدت مدیرکل دامپزشکی فارس، پست دامپزشکی بخش «اوز» به‌عنوان چهارمین پست دامپزشکی لارستان با 2 نیروی دامپزشک و کاردان آغاز به کارکرده است.

وی بابیان اینکه علاوه بر بخش اوز در بخش‌های جویم، بیرم و بنارویه نیز پست‌های دامپزشکی دایر شده است، افزود: در بخش‌های جویم، بنارویه و بیرم 5 نفر مشغول خدمت‌رسانی به دامداران هستند.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان تصریح کرد: از شاخص‌های خوب لارستان، حضور 2 دامپزشک با مدرک دکترا در بخش‌های جویم و اوز بوده که در کنار 2 دامپزشک دیگر در بخش مرکزی ارائه خدمات تخصصی را در این شهرستان بر عهده‌دارند.

وی بیان کرد: با توجه به جمعیت دامی و پراکندگی در مناطق مختلف شهرستان لارستان حداقل نیاز به راه‌اندازی 2 پست دامپزشکی دیگر در بخش‌های صحرای باغ و دهستان درز و سایبان است.

این مسوول با اشاره به اینکه عمده فعالیت دامپزشکی در پست‌های مستقر در بخش‌ها همسو با سیاست‌های سازمان دامپزشکی ارائه خدمات واکسیناسیون رایگان دام‌ها، درمان دام‌های بیمار و کنترل بهداشتی مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌ها، قصابی‌ها و همچنین رستوران‌ها، بیرون برها و غیره است، ادامه داد: حوزه فعالیت‌های دامپزشکی از مزرعه تا سفره همواره ادامه دارد تا محصولی سالم به دست مردم و مصرف‌کنندگان برسد.

محجوب ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این مراکز، خدمات ارزنده‌ای در حوزه بهداشت عمومی و کنترل بیماری‌های مشترک و دامی در منطقه لارستان ارائه داد.

وی درباره دلایل انتخاب بخش اوز برای ایجاد چهارمین مرکز در استقرار پست دامپزشکی، گفت: بخش اوز از مهم‌ترین قطب‌های دام‌پروری لارستان محسوب می‌شود به‌طوری‌که می‌توان به وجود 3 هزار رأس گوساله‌پرواری، 20 هزار رأس دام روستایی، 8 واحد فعال مرغداری گوشتی، یک واحد پولت تخم‌گذار، چندین واحد پرورش شترمرغ، بلدرچین و بوقلمون، یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور و یک واحد کشتارگاه دام اشاره کرد.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان بیان کرد: شهرستان لارستان با دارا بودن 300 هزار رأس دام سبک، 7 هزار رأس دام سنگین، 60 واحد مرغداری گوشتی، 3 واحد مرغداری تخم‌گذار و یک واحد پولت تخم‌گذار و غیره از قطب‌های مهم دام‌پروری در استان پهناور فارس محسوب می‌شود.

محجوب بابیان اینکه بیش از 80 درصد مرغ بدون آنتی‌بیوتیک(سبز) استان فارس در شهرستان لارستان تولید می‌شود، اضافه کرد: مازاد تولیدی گوشت قرمز لارستان به استان‌های هرمزگان و تهران صادر می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار