کد خبر: ۵۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹ 29 June 2015

سید داوود ملکی در نشست خبری آموزش و پرورش را یک نهاد فرهنگی فراگیر دانست و افزود: نگاه ما به مسائل آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین است که براساس آن افق‌هایی برای نظام تعلیم و تربیت تعریف شده و برنامه‌های عملیاتی نیز بر همین اساس اجرا می‌شود.
وی اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش در تابستان امسال را اجرای برنامه‌های اوقات فراغت ذکر کرد و گفت: این برنامه‌ها با محورهای مختلف از جمله توانمندسازی در حرفه‌آموزی و کارآفرینی اجرا می‌شوند.
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: سامان‌دهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان نیز از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش در تابستان است.
ملکی گفت: به منظور اجرای برنامه‌های اوقات فراغت علاوه بر پژوهش‌سراها، 70 باب کانون فرهنگی و تربیتی و 91 باب کانون اقماری در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این‌که امسال برای اولین‌بار طرح ابتکاری «بچه‌های مسجد» برگزار می‌‌شود، گفت: این طرح 24 مهرماه سال‌روز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان اجرا می‌شود.
وی افزود: در این طرح از بچه‌هایی که در مساجد حضور و فعالیت داشته‌اند، تقدیر می‌شود.
ملکی با بیان این‌که امسال برای نخستین‌بار برنامه‌های اوقات فراغت به‌صورت مجازی اجرا می‌شوند، افزود: در این راستا گروه‌های اجتماعی در فضای مجازی سامان‌دهی می‌شود.

ترک تحصیل دو هزار دانش‌آموز استان در سال گذشته
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سال گذشته در استان کرمان حدود دو هزار دانش‌آموز ترک تحصیل کرده‌‌اند. 
وی افزود: آموزش و پرورش همواره تلاش می‌کند که هیچ دانش‌آموزی نه ترک تحصیل کند و نه از تحصیل باز بماند.
ملکی امن‌ترین و مطمئن‌‌ترین فضای اجتماعی کشور را مدرسه دانست و تاکید کرد: هیچ‌گونه توزیع و شیوع مواد مخدری در مدارس استان وجود ندارد.
وی با اشاره به این‌که آموزش و پرورش استان کرمان در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی آمار خوبی دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته 86 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان، دو هزار نفر از فرهنگیان استان و 200 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در زمینه‌ی مسائل پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش‌هایی را فرا گرفتند.
ملکی هم‌چنین گفت: 70 درصد فضاهای آموزشی استان وقفی هستند.

پنج هزار نفر از پرسنل آمورش و پرورش متقاضی نقل و انتقال هستند
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش استان کرمان حدود 46 هزار پرسنل دارد که 5454 نفر متقاصی نقل و انتقال هستند.
وی بیان کرد: درخواست فرهنگیان متقاضی جابه‌جایی ار 25 تیرماه به بعد مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایج نهایی آن تا اوایل مرداد اعلام خواهد شد.
ملکی تاکید کرد: جابه‌جایی معلمان بر اساس نیاز هر منطقه و شهرستان انجام خواهد شد.
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان در زمینه‌ی توانمندسازی معلمان اقدامات خوبی انجام داده است.
وی با اشاره به جدیدالتالیف بودن کتاب‌های پایه‌ی پنجم و نهم افزود: به منظور آموزش به مدرسان این پایه‌های آموزشی، 141 مدرس از کشور به استان اعزام خواهند شد و آموزش های لازم را به 395 مدرس میانی آموزش و پرورش استان ارائه خواهند کرد.

افزایش 30 درصدی دانش‌آموزان اتباع بیگانه در مدارس استان
وی با تاکید بر این‌که حضور اتباع بیگانه افغانی در تمام زمینه‌های استان برای ما چالش ایجاد کرده است، افزود: پیش‌‌بینی می‌شود امسال بیش از 30 درصد تعداد دانش‌آموزان افغانی در مدارس استان افزایش پیدا کند.
ملکی تاکید کرد: امسال 17 هزار و 100 دانش‌آموز اتباع بیگانه در 446 مدرسه‌ی استان سازمان‌دهی می‌شوند.
وی افزود: بیماری‌های واگیردار این دانش‌آموزان کاملاً کنترل می‌شوند.
زهرا نجفی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار