معاون شهردار قم با تأکید بر تلاش شهرداری برای راه‌اندازی پروژه باغ پرندگان در زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده گفت: تمام تلاش شهرداری قم بر این بوده که این پروژه را تا پایان تابستان ۹۷ در اختیار شهروندان قمی قرار دهد.
کد خبر: ۵۴۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶ 26 December 2017

 

به گزارش تابناک  قم، علیرضا قاری ‌قرآن ظهر امروز در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر قم از پروژه‌های شهری، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باغ پرندگان قم امید رفته تا آغازی برای اتصال پروژه‌هایی که به‌صورت همزمان در این راستا در شهر در دست احداث بوده باشد.


وی افزود: باغ پرندگان قم از بوستان کوثر شروع‌شده که بعد از اتمام فازهای نخست آن به کوه خضر نبی و درنهایت نیز به کوه دوبرادران متصل می‌شود که از این منظر نیز می‌تواند یک پروژه مهم و تأثیرگذار برای جذب توریست و افزایش سرانه تفریحی شهروندان قم شود.


معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: کل ظرفیت و حجم پروژه باغ پرندگان تا اتصال آن به کوه دوبرادران بالغ‌بر 230 هکتار بوده که براساس مطالعات بالادستی انجام‌گرفته، تمام این مقدار و منطقه‌ای را که شامل می‌شود یک منطقه تفرجگاهی و تفریحی خواهد شد که کاربری‌های مختلفی نیز در آن جانمایی خواهد شد.


قاری‌قرآن با تأکید بر اهمیت حرکت پروژه باغ پرندگان قم در زمان‌بندی مشخص‌شده عنوان کرد: کمیته‌ای مستقل با مدیریت مستقل نیز برای کنترل و هدایت این مجموعه شکل‌گرفته تا بودجه‌های موردنیاز این طرح بر اساس برنامه‌های بالادستی در طول سال موردتوجه قرارگرفته شود تا طرح در برنامه زمان‌بندی‌شده خود تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.


وی با اشاره به روند قابل‌قبول پیشرفت فیزیکی باغ پرندگان، بوستان کوثر و کوه خضر نبی ادامه داد: با توجه به اشرافیت این منطقه در تلاش هستیم تا یک تله‌کابین از باغ پرندگان به‌سوی کوه خضر نیز جانمایی شود تا زیبایی‌ها شهر قم را در خود متبلور کند که نیازمند تدبیر برای ایجاد این ارتباط منطقی است.


معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم تأکید کرد: پروژه باغ پرندگان به‌نوبه خود یک طرح منحصربه‌فردی بوده که در شهرداری قم اتفاق افتاده و طرح‌های عمرانی و ساختمانی این پروژه تا 4 ماه آینده تکمیل خواهد شد که برای راه‌اندازی کامل آن باید مباحث دیگر مانند قفسه‌های پرندگان، تور، متعلقات، فضای سبز و دیگر الزامات مربوط به پرندگان نیز به‌صورت کامل آماده بهره‌برداری شود.


قاری‌قرآن با تأکید بر تلاش شهرداری قم برای راه‌اندازی پروژه باغ پرندگان در زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده ادامه داد: تمام  تلاش شهرداری قم بر این بوده که این پروژه را تا پایان تابستان 97 در اختیار شهروندان قمی قرار دهد.


16 خیابان اصلی شهر قم بن‌بست است


روح‌الله امراللهی نیز اظهار داشت: طبق افکارسنجی و جلسات هم‌اندیشی شورای شهر قم، این شهر در بخش ساختار کالبد فضایی با اولویت اصلاح ساختار حمل‌ونقل باید مسیر خود را ادامه دهد.


وی افزود: 16 عدد از خیابان‌های اصلی شهر قم خیابان‌های بن‌بستی بوده که هرکدام از آن‌ها را می‌توان با تملک بخشی از اراضی پیرامونی به شریان‌های پویا تبدیل کرد، چراکه اگر این تملک و اصلاح صورت نگیرد، نارسایی‌های موجود در بخش‌های دیگر نیز اصلاح نخواهد شد.


عضو شورای شهر قم بابیان برخی حلقه‌های کور ترافیکی در شهر قم گفت: محور عمار یاسر، بلوار جمهوری اسلامی، ادامه محور پردیسان، انتهای کارگر، کشاورز شمالی و جنوبی و برخی دیگر از محورهای اصلی شهر قم بوده که همه ناقص بوده و باید برای رفع این معضل آن‌ها برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته را به‌درستی اجرایی کرد.


امراللهی با اشاره به اولویت‌های مهم شهر قم درزمینه عمران و حمل‌ونقل تصریح کرد: در سال 97 اولویت شهرداری قم بر تملک، تکمیل و احداث رینگ‌های شهری متمرکز می‌شود و تا طبق طرح‌های جامع تفصیلی، محورهای مهم شهر قم تکمیل و اصلاح شود.


وی با تأکید بر قرار داشتن شهر قم در اقلیم خشک کشور عنوان کرد: مبحث فضای سبز نیز از دیگر اولویت‌های اصلی شهری قم بوده که باید با توجه به حجم فراوان آلودگی‌ها و تغییر اقلیم کلی کشور به جدیت موردتوجه قرار گیرد.


عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: توسعه فضای سبز و توسعه فضاهای باز  به خاطر جلوگیری از تبدیل‌شدن شهر قم به یک منطقه بحران‌زا درزمینه زیست‌محیطی امری بوده که باید با اهتمام بیشتری صورت گیرد تا مشکلات و معضلاتی که امروز در کلان‌شهرها مشاهده می‌شود در شهر قم کنترل و مدیریت شود.


امراللهی تأکید کرد: ظرفیت 230 هکتاری بوستان کوثر تا کوه دوبرادران نعمت خدادادی بوده که باید از آن تفریح  و نشاط و ریه تنفسی شهر تکمیل شود همچنین در سند 5 ساله نیز از شهرداری خواسته‌شده تا باغ‌های باقی‌مانده شهر قم را تملک کرده و از نابودی احتمالی آن‌ها جلوگیری کند، چراکه توسعه بوستان ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های شورای اسلامی شهر قم خواهد بود.


وی گفت: در تمام پروژه‌های تفریحی شهر قم پیوست‌های فرهنگی مدنظر قرار خواهد داشت و طراحی‌های آن‌ها متناسب با فضا و جایگاه مذهبی شهر قم صورت خواهد گرفت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار