مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش، با روند صعودی افزایش بار آلاینده ها پس از بهبود نسبی وضعیت آلودگی بر اثر وزش باد عصر دیروز میانگین شاخص کلی کیفیت هوای چهار منطقه مشهد امروز ششم دی وارد وضعیت هشدار شد.
کد خبر: ۵۴۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 27 December 2017

به گزارش تابناک : حمید صالحی روز چهارشنبه افزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ساعت 9 و 30 دقیقه صبح امروز مشهد در ایستگاههای شهید آوینی با 132، خیام شمالی با 125، خاقانی با 113 و شهید کریمی با 103 پی.اس.آی بالاتر از حد مجاز و آلوده است.
وی با اشاره به اینکه سه روز گذشته به صورت متوالی آلودگی هوای مشهد در وضعیت هشدار بوده است ادامه داد: وزش باد دیروز موجب بهبود هوا شد اما دوباره با تخلیه حجم بالای آلاینده ها شاهد رشد صعودی آلودگی در ایستگاههای سطح شهر هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودروهای شخصی را موجب بهبود وضعیت هوا عنوان و تاکید کرد: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از حضور در مناطق آلوده شهر خودداری کنند.
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند.
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
طبق شیوه نامه صادر شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش تمامی فعالیت های ورزشی در فضای روباز امروز ممنوع است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار