رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: همکاری خوبی بین پلیس راهنمایی و رانندگی استان و آموزش و پرورش وجود دارد و با اجرای طرح همیار پلیس به عنوان طلایه‌داران ترافیک، میزان تلفات رانندگی سیر نزولی دارد.
کد خبر: ۵۴۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 30 December 2017

به گزارش تابناک به نقل از فارس،کیومرث غلامی، اظهار داشت: خانواده و مدارس در تعلیم و اجرای قوانین و مقررات در جامعه نقش بسیار موثری را دارند و باید از همیاران پلیس به عنوان طلایه‌داران ترافیک در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان بهره برد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مربیان آموزش و پرورش رسالت بسیار سنگینی در آموزش فرهنگ ترافیکی برعهده دارند،گفت: استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های مرتبط مانند شهرداری و شورای شهر می‌تواند نقش موثری در بهبود فرهنگ ترافیک ایفا کند و این روند اجتماعی را بهبود ببخشد.

وی تاکید کرد: مسائل ترافیکی باید از سنین کودکی آموزش داده شود تا این امر مهم در تک‌تک زندگی افراد جامعه نهادینه شده و در آینده شاهد نظم و انضباط ترافیکی در سطح جامعه باشیم.

غلامی با اشاره به اینکه تعامل سازنده با ادارات همسو با ماموریت پلیس راهور می‌تواند کمک شایانی در بهبود نظم و انضباط ترافیکی کند، خاطر‌نشان کرد: مهمترین عامل در بهبود فرهنگ ترافیک آموزش است و هرگونه تغییر در فرهنگ ترافیک را می‌توان از مدارس و دانش‌آموزان آغاز کرد و در استان کرمانشاه این امر مهم به خوبی اجرا شده است.

این مسؤول راهور ادامه داد: دانش‌آموزان آینده‌سازان جامعه هستند و در خانواده می‌توانند در بحث رانندگی موثر باشند و به اعضای خانواده هم آموزش‌های لازم درست رانندگی کردن را یاد دهند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همکاری خوبی بین پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه و آموزش و پرورش وجود دارد و با اجرای طرح همیار پلیس میزان تلفات رانندگی سیر نزولی داشته و باید طرح همیار پلیس از سطح دانش‌آموزی شروع شود.

غلامی یادآور شد: استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در بحث ترافیک و رانندگی کردن فرهنگ‌سازی لازم در خانواده‌ها را ایجاد می‌کند که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار