یک تحلیلگر بازارهای مالی با بیان اینکه افت شاخص‌های بازار سهام طی روزهای اخیر فنی و کم‌دوام است، گفت: شاخص کل بورس تهران سطوح مقاومتی اصلی خود را شکسته و برآورد بلندمدت این است که با اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت، تا پایان دوره‌ دولت فعلی بازار سهام صعود خود را ادامه دهد.
کد خبر: ۵۴۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 01 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمد ماهیدشتی، اظهار کرد: طی چند روز اخیر شاخص کل بورس تهران با کاهش سه هزار واحدی مواجه شده که بر اساس الگوهای قیمتی و بنیان‌های اقتصادی کاملاً قابل توجیه است.

وی افزود: شاخص کل بورس تهران از 13 تیر، یعنی طی 175 روز اخیر بیش از 20 هزار واحد یا 25 درصد افزایش یافته است، بنابراین با توجه به اینکه این نرخ رشد بیش از نرخ رشد تمامی بازارهای رقیب است، طبیعی است که معامله‌گران اقدام به شناسایی سود و فروش سهام می‌کنند.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: همچنین با توجه به پایان سال میلادی و نیاز به انتظار برای مشخص شدن سیاست‌ها و روندهای جدید در سطح جهان و همچنین احتمال تحولات جدید در بازار ارز، سرمایه‌گذاران جانب احتیاط را رعایت کرده و ریسک خود را با فروش سهام کاهش می‌دهند. البته احساسات منفی نیز در این کاهش نقش دارد که عمدتاً متأثر از خریدهای هیجانی در اوج قیمت‌ها است.

ماهیدشتی گفت: علی‌رغم اینکه قیمت برخی از سهم‌ها به دلیل رشد زیاد وارد روند نزولی کوتاه‌مدت شده، هنوز سود مناسب آن‌ها به دلیل چشم‌انداز مثبت رشد اقتصاد جهانی و رشد قیمت جهانی کالاها، اجازه‌ رشد بلندمدت را به آن‌ها می‌دهد. همچنین قیمت برخی از سهم‌ها زیر ارزش واقعی شرکت‌ها است و به زودی رشد را تجربه خواهند کرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: طی روزهای اخیر همان طور که برخی از معامله‌گران فروش را انتخاب کردند، برخی دیگر اقدام به خرید کردند و این نشان می‌دهد باید در پس معاملات خرید هم استدلال و عقلانیتی وجود داشته باشد. سهامداران حقوقی نیز که به بیشترین اطلاعات، دانش اقتصاد سیاسی و منابع اعتباری دسترسی دارند طی چند روز گذشته در سمت خرید نسبت به فروش سهم بیشتری داشته‌اند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار