استاندارقم، با بیان اینکه چشم انداز مسئولان استان الحاق مجموعه فرودگاه قم به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است گفت: مدیران استان باید با استفاده از ظرفیت های ملی این مساله را محقق نمایند.
کد خبر: ۵۴۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 02 January 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی روز دوشنبه درجلسه پیگیری مسائل فرودگاه قم در محل استانداری با تاکید بر بستر سازی لازم برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح فرودگاه قم اظهار داشت: جذب سرمایه گذاری در این پروژه نیازمند ارائه مشوق های دولتی است.


وی با اشاره به برخی قوانین دست و پا گیر برای ارائه این مشوق ها افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نسبت به رفع قوانین مزاحم اقدام نمایند.


معاون امور عمرانی استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به تشکل پرونده در دبیرخانه مناطق آزاد کشور گفت: در صورت تصویب واگذاری فرودگاه قم به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در شورای عالی مناطق آزاد، این پرونده برای تصویب نهایی در هیئت دولت مطرح خواهد شد.


محسن بهشتی با بیان اینکه تعیین تکلیف زمین فرودگاه قم مهمترین بحث برای جذب سرمایه گذاران در اجرایی نمودن این طرح است ادامه داد: اخذ سند و مجوزهای لازم جهت تامین زیرساخت ها شرایط دولت در مذاکره با بخش خصوصی را تسهیل خواهد نمود. 


تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد. 


فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است.


ساخت این فرودگاه درحال حاضر متوقف است.


منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز در 50 کیلومتری شهر قم، به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

 دغدغه های رهبر معظم انقلاب در اولویت کاری مسئولان فرهنگی باشد


استاندار قم همچنین در جلسه بررسی مسائل فرهنگی استان قم که روز دوشنبه در دفتر تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه مسائل فرهنگی گفت: اولویت مسئولان استان تلاش برای عمل به خط مشی های مشخص شده از سوی رهبری باشد.


سید مهدی صادقی افزود: بررسی دقیق کارشناسی و عمل به راهبردهای ترسیم شده متخصصان فرهنگی در راستای حل مشکلات اجتماعی ضروری است.


وی با تاکید بر تعامل و یکپارچگی مسئولان نهادهای فرهنگی استان، افزود: موازی کاری و در بعضی اوقات سیاسی کاری در امور فرهنگی از آسیب های فعالیت های بخش های دولتی و نهادهای فرهنگی در حل معضلات اجتماعی و فرهنگی هستند.


وی با اشاره به صراحت رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان دغدغه های و تعیین اولویت ها از سوی ایشان خاطرنشان کرد: مهمترین اولویت مسئولان باید در دستورکار قرار گرفتن خط مشی های مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار