مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: 170 میلیارد ریال ارزش تولیدات صنایع دستی عشایر ایلام است و عشایر استان در طول سال 2 هزار و 292 متر مربع انواع محصولات صنایع دستی تولید می کنند.
کد خبر: ۵۴۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 02 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی سلیمی  اظهار کرد: 25 درصد این صنایع دستی تولید شده به مصرف خود عشایر می رسد و 75 درصد آن نیز به بازارهای داخل و خارج استان ارسال می شود.


وی با بیان اینکه صنایع دستی عشایر استان شامل صنایع داری و غیر داری است، افزود: قالی، قالیچه، گلیم، گبه، زیلو، جاجیم، سیاه چادر، نمد، مُشک، خیک، سیاه چادر، تابلوفرش و ... است.


مدیرکل امور عشایری ایلام یادآور شد: عشایر استان ایلام دارای صنایع دستی زیبا و منحصربفردی هستند که در بین دیگر جوامع عشایری سایر استان های کشور کم نظیر است.


سلیمی گفت: با امضای تفاهم نامه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در صدد تقویت گردشگری عشایری و رونق بخشی به صنایع دستی این قشر هستیم.


وی افزود: نوع زندگی، محل اسکان و نیز صنایع دستی عشایر می تواند به یکی از ارکان گردشگری و محل درآمدی برای استان به ویژه مناطق عشایر نشین باشد.


سلیمی اظهار کرد: کانون های اسکان عشایر در سورگه از توابع شهرستان سیروان و چمن گل از توابع ایلام به عنوان قطب گردشگری عشایر به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان معرفی شده اند.


وی دایر کردن نمایشگاه در فصول و مواقع خاصی از سال برای معرفی و فروش محصولات و صنایع دستی عشایر را از برنامه های اداره کل امور عشایری استان ایلام برشمرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار