استاندار کرمانشاه گفت: ۹۴ درصد مصوبات مربوط به زلزله توسط دستگاه‌های اداری استان اجرایی شده که این موضوع از یک طرف نشان دهنده پیگیر بودن دبیرخانه مدیریت بحران و ازسوی دیگر نشان دهنده تلاش ویژه دستگاه‌های اجرایی است.
کد خبر: ۵۴۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 07 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل که در سالن تدبیر استانداریبرگزار شد، افزود: صمیمانه از تلاش‌ها و زحمات مدیریت بحران استان در خصوص بحث زلزله تشکر می‌کنم.

وی بیان داشت: از ۳۸۴ مصوبه در خصوص حل مشکلات مربوط به زلزله ۹۴ درصد آن اجرایی شده است که این موضوع نشان دهنده هم فعال بودن دبیرخانه و هم تلاش‌های انجام شده ازسوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.

مهندس بازوند در ادامه با اشاره به ساختمان‌های تخریب شده در زلزله گفت: در سفر رییس جمهوری به مناطق زلزله زده استان اعلام کردیم که دلایل و مشکلات ساختمان‌های تخریب شدهرا بیان می‌کنیم و هم اکنون این گزارش باید توسط ما به عنوان خط مقدم تهیه شود.

وی تصریح کرد: تصورم این است که نباید تقصیر‌ها بر گردن آیین نامه انداخته شود و این اظهارنظرات برای ما کافی نیست لذا ضروری است این گزارش از سوی مدیر نظام مهندسیساختمان با همکاری اداره راه و شهرسازی و با نظارت معاونت عمرانی استانداری و سایر ارگان‌های مربوطه تهیه شود که اگر مقصر آیین نامه است از نگارنده و وضع کننده شکایت کنیم.

وی بیان داشت: نمی‌توان قبول کرد بیمارستانی که به تازگی افتتاح شده در اثر زلزله از بین برود و تنها بگوییم که آیین نامه مقصر این تخریب بوده است.

مهندس بازوند همچنین بر بازسازی واحد‌های مسکونی سرپل ذهاب تاکید کرد و افزود: در خصوص شناسایی نوع تخریب یا بازسازی مناطق زلزله زده از سوی کرشناسان ذیربط باید با برنامهریزی خاصی صورت گیرد تا همه مردم به این اقدامات و برنامه‌ها راضی باشند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: بانک‌ها نباید هیچ گونه تعطیلی در روز‌های کاری داشته باشند و همپای بنیاد مسکن به امور زلزله زدگان بپردازند و حتی در روز‌های تعطیل پای کار باشند واز سوی دیگر راه اندازی سه شعبه سیار ضرورت دارد.

استاندار کرمانشاه گفت: کمک‌های بلاعوض به واحد‌های دامپروری سنتی و پرورش ماهی در اسرع وقت باید انجام شود که براساس مصوبه دولت حدود ۲۶ میلیارد تومان است و باید به ازایهر واحد سه میلیون تومان تومان و ساخت ۱۰ میلیون تومان پرداخت شود و در این بین با تعیین برنامه باید عدالت رعایت گردد.

مهندس بازوند با بیان اینکه برای بازسازی ۳۹ هزار واحد تخریب شده و ۵۵ هزار واحد نیاز به تعمیر در مناطق زلزله زده، ۴۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است گفت: باید مشوق‌هایی برای

ایجاد همکاری و تشویق مردم در امر بازسازی واحد‌های مسکونی خود در نظر گرفته شود، لذا به ۵۰۰ خانواری که زودتر از سایرین خانه‌های خود را بازسازی کنند ۵۰۰ تخته فرش ۹متری هدیه داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار پدافند غیر عامل و با بیان اینکه پدافندغیرعامل در کشور آنطور که شایسته است مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: زلزله آزمایش خوبی بود تانقاط ضعفی که در ارتباط با پدافندغیرعامل وجود دارد شناخته شود و اکنون این نقاط ضعف به خوبی مشهود است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پدافند غیرعامل یکی از شورا‌های حساسی است که با توجه به مرزی بودن استان کرمانشاه باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم گفت: اگر همه ادارات و دستگاه‌های دولتی دارای مولد و ژانراتور برق بودند امروز شاهد نگرانی‌ها پس از این بحران نبودیم چرا که این دستگاه‌ها می‌توانستند از مولد خود استفاده کنند.

مهندس بازوند تصریح کرد: شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای در جریان خدمات رسانی به زلزله زدگان عملکرد خوبی داشتند هرچند مشکلات فراوان و وسعت کار بسیار بود، ولی اگرهمهادارات مولد داشتند کم‌تر شاهد فشار‌ها می‌شدیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار