سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج، روز هفتم نوروز 93 از این اقدام مطلع و با اعزام اکیپ ویژه‌ای از ادامه روند قطع درختان جلوگیری کرد و مأموری در این باغ مستقر شده تا به صورت شبانه‌روزی از محوطه باغ محافظت کند تا درختان بیشتری از این باغ قطع نشود.
کد خبر: ۵۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 29 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: فروردين ماه سال 93 و زماني كه مردم براي تعطيلات نوروز به مسافرت رفته بودند و به نوعي كشور تعطيل بود، اهالي ساكن اطراف باغ سيب كرج، شبانه كاميون‌هايي را مشاهده كردند كه خبر از حكايتي تلخ مي‌داد.
بلافاصله شايعاتي مبني بر قطع شبانه 2500 اصله درخت از باغ سيب كرج در شهر پيچيد و كار به جايي رسيد كه دادستان استان البرز حكم بازداشت متوليان باغ را صادر كرد.
همان روز عباس زارع، مدیرعامل وقت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج درباره قطع درختان باغ سیب کرج به خبرگزاري ایسنا گفته بود: "براساس تفاهمنامه‌ای که بین شهرداری و سازمان بنیاد مستضعفان منعقد شده‌، مقرر شده بود این نهاد 350 درخت از درختان نیمه خشک و آفت‌زده محدوده خاصی از باغ سیب کرج را برای انجام طرح‌های عمرانی قطع کند، ولی این نهاد در تعطیلات نوروز و بدون مجوز قانونی اقدام به قطع بیش از 2000 درخت در قسمت‌های مختلف این باغ کرده است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج، روز هفتم نوروز از این اقدام، مطلع و با اعزام اکیپ ویژه‌ای از ادامه روند قطع درختان جلوگیری کرد و در حال حاضر مأموری در این باغ مستقر شده تا به صورت شبانه‌روزی از محوطه باغ محافظت کند تا درختان بیشتری از این باغ قطع نشود."
اين واقعه موجب اعتراضات گسترده در ميان مردم كرج شد و حتي چند روز عده‌اي از شهروندان كه در ميان آنها بهنام محمودي عضو شوراي اسلامي شهر نيز حضور داشت، در مقابل باغ سيب تجمعات اعتراضي برگزار كردند.
ماه‌ها بعد متوليان باغ كه نماينده بنیاد مستضعفان به شمار مي‌آيند، متعهد به احياي باغ سيب كرج شده و سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري كرج نيز به عنوان ناظر بر انجام صحيح اين تعهد شد. این در حالی است که چندی پیش شهردار کرج اعلام کرد که حال باغ سیب خوب نیست.
حال مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از روند احیای باغ سیب ابراز رضایت کرد ه و گفته است: باغ سیب هم اکنون در مدار حیات دوباره قرار گرفته است که با آبیاری منظم درختان باغ دوباره می‌تواند به صورت گذشته برگردد.
محمدرضا زین‌العابدینی ظهر امروز در حاشیه بازدید از باغ سیب اظهار داشت: احیای مجدد باغ سیب یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که باید به صورت ویژه در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این باغ در گذشته به عنوان ریه تنفسی شهر محسوب می‌شده است افزود: باغ سیب هم اکنون در مدار حیات دوباره قرار گرفته است که با آبیاری منظم درختان باغ دوباره می‌تواند به صورت گذشته برگردد.
این مسئول با بیان اینکه البته با اقدامات انجام شده این باغ هم اکنون در وضعیت مطلوب به سر می‌برد اما لازم است رسیدگی‌ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد.
زین العابدینی تأکید کرد: در این راستا و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است که در دوره‌های پنج روزه، درختان باغ سیب آبیاری شوند که این روند خوبی است و باید استمرار داشته باشد.
وی افزود: با هماهنگی همه جانبه شرکت کشت و صنعت مطهری و دانشگاه علامه طباطبایی، باغ سیب از نظر آبیاری وضعیت خوب و قابل قبولی دارد.
مدیرعامل سازمان پارک‌های کرج ادامه داد: در بعضی از قطعات عملیات لوله‌گذاری جهت آبیاری قطره‌ای آغاز شده تا با صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب، تمامی قطعات موجود در باغ به صورت منظم و طبق برنامه زمان‌بندی آبیاری شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از نشانه‌های آبیاری خوب باغ، رشد علف‌های هرز است، ضروری است که با برنامه‌ریزی دقیق، علف‌زنی نیز در باغ انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار