مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۱۱ هزار و ۷۶۰ دختر مجرد در آستانه ازدواج تحت پوشش این نهاد اجرایی هستند.
کد خبر: ۵۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 30 June 2015

بهروز زلالی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: بازه سنی ازدواج برای ۱۵ الی ۴۵ سال تعریف شده و تعداد ذکر شده در این بازه سنی قرار دارند.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۱۵۶ نفر از این دختران ساکن شهر و مابقی ساکن روستا هستند، اضافه کرد: فقر و محرومیت این گروه قابل توجه است.

مدیر کل کمیته امداد استان در پاسخ به اقدامات حمایتی از این گروه گفت: کمک به تحصیل، کمک به آموزش مهارت های مختلف، اشتغال زایی و کمک به ازدواج این دختران از جمله اقدامات صورت گرفته است.

به گفته زلالی کمیته امداد استان همه ساله با حمایت خیرین علاوه بر پوشش هزینه های تحصیل، معیشت، درمان و بهداشت این قشر نسبت به تامین جهیزیه نوعروسان نیز کمک می کند.

وی با یادآوری تامین جهیزیه ۲۷ نوعروس در سال گذشته اضافه کرد: انتظار می رود در جشن رمضان امسال نیز خیرین در راستای تامین جهیزیه یاری گر این نهاد اجرایی باشند.

مدیر کل کمیته امداد استان میزان طلاق در بین مددجویان را نزدیک به ۱.۲۶ درصد عنوان کرد و گفت: هر چند این آمارها مورد تائید برخی دستگاه های اجرایی نیست اما با آموزش به هنگام شاهد ثبت کمترین طلاق در بین مددجویان هستیم.

زلالی افزود: در مقایسه شهرستان ها اردبیل کمترین و بیله سوار بیشترین میزان طلاق را به ثبت رسانده اند.

وی با بیان اینکه زوجه مطلقه در اغلب مواقع مجددا تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرد، تاکید کرد: تلاش بر این است با آموزش به هنگام مهارت های زندگی سطح طلاق در بین مددجویان حتی بیش از مقدار ذکرشده کاهش یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار