سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند از برداشت 1200تن نخود از مزارع دیم نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 01 July 2015
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌هزار و 200 تن نخود از مزارع دیم نهاوند برداشت شود.

به گزارش فارس ، احمد باقری در جمع کشاورزان نهاوند اظهار کرد: به طور متوسط از هر هکتار زمین دیم 800 کیلوگرم نخود برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول در نهاوند یک‌هزار و 500 هکتار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌هزار و 200 تن نخود از مزارع دیم نهاوند برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند اضافه کرد: طی چند سال اخیر به خاطر زحمت فراوان در کاشت و برداشت نخود، عمده کشاورزان دیم‌کار نهاوند از کاشت آن خودداری می‌کردند، ولی اکنون با استفاده از وسایل مکانیزه استقبال از کاشت این محصول افزایش یافته است.

وی یکی از دلایل کاشت نخود به صورت دیم در نهاوند را پربازده بودن و کم آب‎بر بودن آن دانست.

باقری اظهار داشت: مهندسان و ناظران مزرعه در سال‌های اخیر با هدف ایجاد طرح تحقیقاتی در بهره‌وری بیشتر، کشت نخود را با رعایت تناوب کشت محصول در اراضی دیم آغاز کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در این طرح تحقیقاتی انتخاب تاریخ مناسب کشت نخود و معرفی ارقام مناسب برای کشت در سال‌های اخیر انجام شده که نتایج خوبی را نیز در بر داشته است.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه محصول نخود هر سال در اسفند و فروردین به صورت دیم کشت می‌شود و دارای انواع مختلفی مانند کرمانشاهی، زودپز، فرنگی و دانه کوچک است، گفت: براساس میزان بارندگی، کیفیت و میزان افزایش تولید آن نیز تغییر می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار