دبیر هنری جشنواره فیلم یزد در گفت‌و‌گو با ایسنا خبر داد؛
کد خبر: ۵۵۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 24 January 2018

به گزارش تابناک یزد، دبیر هنری جشنواره فیلم یزد با بیان این‌که حساس کردن جامعه هنری در مورد اهمیت حفاظت از ظرفیت‌های زیست محیطی و بقای گونه‌های کم یاب جانوری یکی از مهمترین محورهای این جشنواره است،‌ گفت:‌ یوز آسیایی به عنوان نماد اولین دوره جشنواره فیلم یزد انتخاب شده است.

«زهرا السادات طباطبایی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با بیان به طور معمول جشنواره‌ها یک عنصر را به عنوان سمبل خود انتخاب میکنند، اظهار کرد: یوزآسیایی به عنوان سمبل جشنواره فیلم یزد انتخاب شده است.

وی با اشاره به این‌که شهرستان بافق یزد یکی از زادگاه‌های یوز پلنگ آسیایی(ایرانی)بوده است،‌ افزود: ما سعی کردیم با برگزاری این جشنواره و انتخاب یوز آسیایی به عنوان نماد جشنواره به اقشار مختلف مردم استان و کشور وضعیت بحرانی بقای یوز رو یادآوری کنیم.

دبیر هنری جشنواره فیلم یزد توجه بیش از پیش به بقای یوز آسیایی را از جمله اهداف انتخاب این نماد در جشنواره دانست و بیان کرد: امیدواریم بعد از برگزاری جشنواره فیلم یزد هنرمندان دعوت شده سفیران حفاظت از این گونه ارزشمند جانوری در کشور شوند.

طباطبایی با اشاره به نقش فعالیت‌های هنری و خبری در ترویج فرهنگ حفاظت از گونه‌های حیوانی و گیاهی،‌ گفت:‌ هنرمندان مسئولیتی بیش از بقیه مردم در قبال حفاظت از ظرفیت‌های زیست محیطی ندارند.

وی با بیان این‌که مسئولیت همه مردم جامعه در قبال حراست از محیط زیست و گونه‌های مختلف جانوری زیاد و اجتناب ناپذیر است،‌ تصریح کرد: هنرمندان به دلیل محبوبیتی که دارند، می‌تواند با یک اشاره و یک مصاحبه خبری منجر به آگاهی تعدادی زیادی از مخاطبین خود و مردم شده و آنها را در حفاظت از ظرفیت‌های زیست محیطی با خود همراه کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علی‌رغم ارزشمندی فراوان گونه یوز آسیایی و این که در گذشته بسیار مورد توجه قرار می‌گرفته است،‌متأسفانه امروزه هیچ توجه‌ای به این گونه جانوری نشده، تاجایی که امروزه در شهرستان بافق به عنوان یکی از قلمرو‌ها این گونه جانوری فقط سه قلاده یوز وجود دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار