محدودیت ترافیکی زمستانه پلیس راه در جاده‌های هراز و سوادکوه
پلیس راه برای حفظ سلامت شهروندان، از رفت و آمد رانندگان بدون زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در جاده‌های برفگیر و یخ زده استان جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۵۵۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 26 January 2018

به گزارش تابناک مازندران، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، از روز جمعه بارش در مناطق شمال غرب و شمال کشور به صورت خفیف و پراکنده آغاز می‌شود و تا آخر وقت بارش به مناطق غرب و جنوب غرب گسترش می‌یابد.

بر اساس این گزارش . پلیس راه مازندران امروز محدودیت‌های ترافیکی را برای آمد و شد انواع کشنده‌های سنگین در جاده‌های هراز و سوادکوه اعمال کرد.

سرهنگ قدمی رییس پلیس راه مازندران در گفتگو یی ، گفت: آمد وشد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ امروز از جاده هراز ممنوع شد.

وی افزود: رفت و آمد همه تریلر‌ها به استثنای تریلر‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز از تهران به قائم شهر و برعکس ممنوع است

به گفته وی آمد وشد موتورسیکلت به جز موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی تا ساعت ۶ صبح فردا از جاده‌های جاده‌های کرج، چالوس، هراز، سوادکوه و جاده تهران، سمنان، مشهد و برعکس ممنوع است.

سرهنگ قدمی گفت: آمد وشد تریلر، کامیون و کامیونت و انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ امروز از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.

رئیس پلیس راه مازندران افزود: با اعلام ماموران پلیس راه در محل، رفت و آمد انواع وسیله نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ امروز از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه می‌شود.

وی از استقرار ۳۰۰ واحد گشت انتظامی، راهداری، امدادی و ترافیکی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: ۱۵۰ مقر انتظامی و ترافیکی، امدادی و راهداری و اورژانس برای مدیریت ترافیک و حوادث جاد‌های در این جاده‌ها راه اندازی شده است.

وی بر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای آمد وشد در جاده‌های برفی استان تاکید کرد و گفت: پلیس راه برای حفظ سلامت شهروندان، از رفت و آمد رانندگان بدون زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در جاده‌های برفگیر و یخ زده استان جلوگیری می‌کند.

سرهنگ قدمی افزود: با توجه به شرایط برفی و یخبندان در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه آینده رانندگان با رعایت قوانین و فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی، سلامت سفر خود و سرنشینان را تضمین می‌کنند.
آماده باش تمامی نیروی‌های راهداری در جاده‌های مازندران

هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران  ، از آماده باش و گشت زنی ۳۲۰ راهدار در قالب ۳۳ اکیپ و استقرار ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری شامل لودر، گریدر و نمک پاش از دیشب در جاده‌های برف گیر استان خبر داد.

وی گفت: ۲۲ باب راهدارخانه نیز جهت عملیات راهداری زمستانی شامل امدادرسانی، اسکان مسافران در راه مانده تجهیز شدند.

هاشمی با بیان اینکه راهداران اکنون در ۱۵ گردنه برفگیر و صعب العبور استان مستقر شدند، افزود: این افراد با همه تجهیزات راهداری تا پایان زمان پیش بینی شده از سوی سازمان هواشناسی، درگردنه‌های برفگیر و صعب العبور برای خدمات رسانی به مسافران مستقر هستند.
آمادگی اورژانس ۱۱۵ مازندران برای امدادرسانی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یحیی صالح طبری رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آماده باش نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ استان خبرداد و گفت: در طرح امداد زمستانی اورژانس ، ۸۴ پایگاه شهری و جاده‌ای استان در آماده باش کامل و آماده ارائه خدمات به همشهریان و مسافران خواهند بود.

وی افزود: ۴۰۰ نفراز پرسنل فوریت‌های پزشکی با ۱۳۰ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد، آماده ارائه خدمات در طرح زمستانی هستند.

تلفن مرکز کنترل پلیس راه مازندران با شماره‌های ۲۱۸۲۹۳۴ و ۲۱۸۲۹۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان در مورد آخرین وضعیت راه‌های مازندران است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که چالوس، هراز، سوادکوه و کیاسر چهار جاده اصلی که این استان را به پایتخت و دیگر نقاط کشور متصل می‌کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار