مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: میزان خسارت زلزله اخیر به مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه استان کرمانشاه ۶۶ میلیارد تومان برآورد شده است.
کد خبر: ۵۵۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 27 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام آیت عباسیان با بیان اینکه در جریان زلزله اخیر به برخی از بقاع، حسینیه‌ها و مساجد استان کرمانشاه آسیب جدی وارد شدهاست اظهار داشت: میزان خسارت زلزله اخیر به مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه استان کرمانشاه ۶۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اعتباراتی از صندوق توسعه ملی و لایحه بودجه ۹۷ به منظور بازسازی اماکن عمومی مصوب و پیش‌بینی شده است، گفت:۱۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و مرمت اماکن عمومی که که در مناطق زلزله‌زده دچار آسیب شده‌اند در نظر گرفته شده است.

عباسیان با بیان اینکه بقعه احمد ابن اسحاق (ره) در سرپل‌ذهاب پس از وقوع زلزله اخیر دچار تخریب شده و بخش‌هایی از آن فرو ریخته است عنوان کرد: این بقعه در جریان وقوعزلزله آسیب دید که تخریب آن تا چند روز پیش به تعویق افتاد و با تخریب کامل این بقیه بازسازی آن در دستور کار اوقاف قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه آسیب دیدن بقعه احمد ابن اسحاق (ره) قلب مردم ولایتمدار و مؤمن شهرستان سرپل‌ذهاب را جریحه‌دار کرده است افزود: از مسئولان درخواست داریم نسبت بهبازسازی این بقعه مطهر اقدامات لازم را سرعت ببخشند و لازم به ذکر است که قرار داشتن این بقعه بر روی گسل زلزله سبب آسیب فراوان به آن شده بود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول بازسازی بقعه آوار‌های خطرناک را جمع‌آوری کردیم عنوان کرد: از روز اول به دنبال این بودیم که یک طرح جامع برای بازسازی این بقعه در نظربگیریم و یکی از طراحان به نام کشور را به نام طوسی که مشاور آستان قدس رضوی است برای طراحی سازه جدید بقعه احمد ابن اسحاق (ره) به همکاری گرفته‌ایم.

عباسیان با بیان اینکه تخریب بقعه احمد ابن اسحاق (ره) براساس نظر چند کارشناس انجام شد بیان کرد: طراحی بقعه جدید توسط طراح همکار در حال انجام است و در یک ماه آیندهبازسازی آن شروع و مقدمات آن فراهم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای تکمیل این طرح اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان مورد نیاز است عنوان کرد: میزان خسارت زلزله اخیر به این بقعهمتبرکه ۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار